torsdag 5 maj 2011

Kökshylla

Köket - Hemmets Hjärta


Idag är det torsdag och då känns det ju nästan som helg, eller hur : )
Det har varit en hektisk vecka som vanligt.
Jag och min gubbe jobbar heltid båda två och har ju som ni vet, två helt underbara söner :)
Dessa två underbara har ju skola som alla andra barn naturligtvis och massvis med läxor, speciellt den äldste som går sista terminen i 9:an. Han har alltid tagit sitt skolarbete på största allvar och det har naturligtvis betalat sig också, med väldigt fina betyg. Sen så är det träningar 4 dagar i veckan för den äldste och 2 för minstingen plus minst en match vardera per helg. Det behövs lite pussel för att få det gå ihop, men vi lyckas alltid :)


Minstingen vill bli som sin storebror i allt, det kvittar vad det än är så säger han, så ska jag också göra när jag blir lika stor.
Vår äldste son sa i mycket tidig ålder. - Jag ska bli fotbollsproffs när jag blir stor. Då har vi sagt -Ja men det låter bra det men för att komma dit så måste man inte bara vara en bra fotbollsspelare utan även ha väldigt bra betyg. Detta samtal har vi haft under många år, och han har nog haft detta som en liten sporre i sitt skolarbete.... När det var dags att sköka gymnasie i höstas så var det ju Elitfotbollsgymnasium som gällde. Vi åkte land och rike runt för att besöka skolor och för att han skulle "visa upp" sig(så funkar det). Samtidigt som bra betyg är ett krav. Det har varit en pärs, så otroligt många sökande till dessa eftertaktade Elitplatser.
Nu har vi fått svar, på papper, svart på vitt!
Han har kommit in på Elit!
Tänk så underbart, han har verkligen lyckats ta sig dit han vill.
Jag är så glad för hans skull så det gör ont i hjärtat..


Lillkillens framtid är härmed bestämd enligt honom själv : )
Jag ska också gå på den Elitlinjen säger han, på den skolan, ha samma lärare : )
Men han ska nog kanske bli målvakt istället, han tycker att det är lite svårt att bestämma sig eftersom han är lika bra utespelare som målvakt säger han : )
Han är för go alltså, helt underbar.



Ja då vet ni lite mer om mina killar igen : ))

Visar lite bilder från min fina (tycker jag) hylla i köket. Vad som finns på den ändras lite då och då från årstid till årstid, just nu ser den ut så här :)

Ha en underbar dag alla fina
Kram
Jessica

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina kannor du har i hyllan, och jättefina kaffekvarnar. Stort grattis till sonen som kom in på jättefin skola.
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
Så mycket fint du har på hyllorna:)
grattis til sonen.
kram
sandra

Madame Edith sa...

Jag blev så himla glad för din fina kommentar på min blogg.
Jag sitter just nu och jobbar med ett skolarbete och hade fullständigt kört fast. Tog en paus och hamnade framför datorn, fick syn på din kommentar som gav mig sådan ny energi till att fortsätta. Tack snälla för det!!

Stor kram till dig/M

Petra sa...

Fina saker du har på dina hyllor!! Visst är det roligt att ändra om!
En sådan kanna från Miljögården köpte jag förra veckan, älskar den!!

Ha en fin dag!

kram Petra

Villa Vinkelhaken sa...

Vilka fina saker du har på hyllan! Kannorna är superfina! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Lotta Zetterling sa...

Härligt att din son kom in på skolan:) Min äldsta son har alltid spelat hockey och gick på hockeygymnasium.Det är tufft att få sin plats och utvecklingen går upp och ner, men han är inte den som ger sig i första taget..Hmm undrar vem som är så??

Kram Lotta

Uttan sa...

Så kul.Grattis till Sonen.Det är kul när det går bra för barnen.
På hyllan i köket har Du gamla fina ting.

Kram!

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Du fixar å har det vackert som vanligt min vän.
Men va underbart för E krama hon em stor grattiskram,
men krama även den mindra F han kommer lyckas med det han vill alldeles säkert.
Ha de underbart kram
Victoria

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åhh så kul för din son, visste inte att det fanns elitskola!! Grattis till er båda :)

Jag har också en liten fotbollskille med drömmar om att bli proffs en gång i framtiden, han är
5 år så han kanske hinner komma på andra tankar ;)

Kram kram

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Hej igen min vän!
Såg din kommentar,syr som vanligt den duk /storlek jag vill ha .Har textat på datorn rotert bilden till spegelvänt printar ut på tryckpapper sen e de bara att stryka på.Har hemma intresserad? Ska köpa å sy både i linne å vitt men finst blir på vitt välj text själv!Kram victoria