söndag 27 mars 2011

I väntan på blommor utomhus...


Jag känner mig nästa lite tjatig nu :)
Men jösses va jag längtar efter våren och den riktiga värmen nu.. Allt som börjar växa utomhus, små blommor som tittar upp lite här och där, gräset som sakta men säkert börjar bli grönt, träd och grenar som börjar knoppa lite, man kan skymta lite små gröna blad i toppen på buskar och träd :)
I väntan på det så visar jag er en underbar bild på en av mina porslinsblommor i köket, dessa bruksar blomma så fint på vårkanten och denna är på god väg.
Fick med den vackra blåa vårhimlen genom köksfönstret. 
Härligt.

Ha en underbar söndagskväll.
Kram 
Jessica

4 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Jag längtar också. Men trots allt är det fortfarande mars, och här har snöat ordentligt ikväll..
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Å va fin den kommer va när den blommar,du har väl flera stycken har jag för mig vackert.
Håller med ,känner mig tjatig jag med ,tydligen ska det va kallt ett tag till,hade fundering på att kolla efter penseer å sätta på trappan denna vecka men kanske måste vänta ,trött på vinter å kyla.
kram min din victoria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fin bild:)
Ja jag känner också att det är ett evigt hopp om våren, men det är nog för att vi har haft en sååå lång vinter nu..:( Men snart så..nästa helg skulle det bli tvåsiffrigt tydligen och det gillar vi eller hur du..;)

Önskar dig en fin dag
Kram Susanne

LOPPISLIV sa...

Oj då...har ni haft snöstorm, man får hoppas det inte varar så länge och att ni får vår snart ni också :-)) Underbara vågar, den cremefärgade var ju helt ljuvligt fin. Ha en fin dag. Kram Paula