fredag 8 juli 2011

På vinden

I en gammal kartong på vinden...


...hittade jag den här fina (lite trasiga) gamla tekannan. Jag vet att jag för många år sen tappade locket till den i golvet så att det gick sönder men jag kommer verkligen inte ihåg att jag ställde kannan i en kartong på vinden... Äldste sonen ska flytta i augusti eftersom han kommit in på Elitfotbollsgymnasium på annan ort, jag har börjat kolla lite möbler och porslin som finns på vinden och i en kartong med glas och tallrikar hittade jag denna (enligt mig) underbara kanna : ))


Den är lite kantstött både här och där men det gör verkligen ingenting, den fick ta plats på min lilla "köksö" och mina "bra o ha udda bestik mm" passade utmärkt i den : ))


Titta så bra det blev :)

Nu är det helg igen och för min del SEMESTER!! oh så härligt det ska bli...
Semestern i år kommer nog handla mycket om äldste sonens flytt, det ska målas lite möbler  till honom och handlas både det ena och det andra, sen ska det ju flyttas också, men någon liten semestertur ska vi hinna med också :)

I måndags fyllde lillkillen 11 år och idag fyller stora killen 16 år så ikväll ska vi fira o mysa med nära o kära igen.

Ha en underbar fredag.

Stor kram
Jessica

6 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Hej goa Jessica!
Tack för besöket, kul att du tittade in till mig i min lilla trädgård!
Vilken ljuvlig kanna, tänk att kantstött kan vara så vackert, passar så bra på din köksö!!
Hoppas du får en underbar helg med nära och kära.
Min första semester vecka är snart över,det känns som det går för fort. I morgon skall jag åka till hantverksmässa i Hjo och även besöka bloggerskan Maries butik Vita Ranunkler.
Önskar dig allt gott !
Solig kram!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till 16-åringen, kalasen kommer tätt hos er. Perfekt och fylla år på sommaren, mysigt och kalasa ute. Kannan är helt underbar, hittade jag en sån på vinden skulle jag göra en frivolt av glädje.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt med kalas.Tänk om man kunde ha fyllt på sommaren.Bara så himla mysigt att kunna vara ute och ha kalas.Hälsa och gratta 16 åringen.Ha en mysig fredag,Kraaam Rita ♥

Änglarum sa...

Hejsan! sicken tur du hade som hittade igen kannan på vinden :) lite med vedmod som stora killen lämnar boet...Här fyller sonen 15 i sept..tycker det går alldeles för fort!!men det är bara att hänga med.önskar dig en skön semester.kramiz Jessica

Johanna Stålros sa...

Den är enligt mig oxå helt underbar;) Vilka fynd så där på hemmaplan. Kram Johanna

Anonym sa...

Jättefin : ) kram Sofia