söndag 20 mars 2011

Söndagsfika med nybakade muffins.


Idag är jag och lillkillen ensamma hemma så vi ha bakat vaniljmuffins på förmiddagen.
Sen så fikade vi och filosoferade lite över vad vi skulle göra denna underbara vårdag när det bara var vi två hemma. Jag tycker inte att vi ska göra nå´t alls, bara va hemma och mysa säger han :) Det tyckte jag var en utomordentlig idé.


Vi fikade loss på vanlijmuffins, hallongrottor som jag bakade förra helgen, bondkakor och vanlijdrömmar.
Mums....


Smält 50 gr smör i en gryta, häll i 1 1/4 dl röd mjölk, låt det bli varmt.
Vispa 2 ägg och 2 dl socker pösigt, häll i den varma mjölk/smör blandningen och 2 tsk vaniljsocker. Rör sen ner 3 dl vetemjöl som blandats med 1 ½ tsk bakpulver.
Vänd ihop till en jämn smet.
Häll upp i fina muffinsformar, det blir ca 20-25 stycken.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter, 225 grader. 
Hoppas ni tycker det blir gott.

Ha en underbar söndag.
Kram 
Jessica

8 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Sitter här framför datorn med en kopp kaffe men blev sååå sugen på en muffins nu när jag kikade in här hos dig :-)) Vaniljmuffins lät mums!! Ha en fin söndag. Kraaaam Paula

Soňa sa...

Jessica, hej igen! Muffins är fantastisk ... sådan godhet! Njut av en trevlig söndag eftermiddag! Sonya

VACKRA hem & interiör sa...

Åh så gott med nybakat! Idag har vi också tagit det lugnt, åt söndagsmiddag på Vägsjöfors herrgård och sedan har vi suttit och njutit lite i vårsolen!
Ha en fin kväll!
Kram
Pia

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Tack för dina gulliga ord hos mig.
Så goda bakverk....mmmm....
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Låter underbart med en mysdag och så mycket gott till fikat
kram
sandra

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Å de såg smarrigt ut,längtar å få sitta i ditt kök å mysa med kaffe.
Vilket lyx att sitt å mysa goa F hemma ,hälsa.
Kramiz din victoria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla:) Ja visst är den fin kudden!
Jag blev så glad:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

becca sa...

Härligt att bara vara hemma och ta det lugnt, oftast är det så mycket att göra så det gäller att njuta när man har tillfälle. Fikat såg ju kalasgott ut.
Ha en bra vecka, kram Rebecca.