onsdag 22 juni 2011

Bra o ha grejer i :)

Kakgömmor :)


I mitt lilla kök finns det lite allt möjligt, gammalt o nytt, lite slitet o skavt.
Något som jag tycker är riktigt fint är gamla plåtburkar. Jag har inte så många men de jag har är fina o bra att ha till både prydnad o förvaring.


Just för tillfället så används faktiskt allihopa, kan ni gissa till vad...
Jo det är så här att vi är en liten gottegris o kak o bak familj : )) Så i alla mina fina "plåtgömmor" finns det kakor av alla de slag, både hembakade och köpta, helst med choklad men även en del utan, man vet aldrig vad som gömmer sig under locket, men en sak som är säker är att det är något gott : ))


Denna Mariekex burk väcker mina barndomsminnen till liv, min farmor hade en sån här stående på sin köksbänk, alltid fylld med just Mariekex. Vi barnbarn var där och åt upp alla men nästa gång vi kom o hälsade på så var den fylld igen :))
För några år sen så såg jag denna på Tradera och var bara tvungen att ha den, och så blev det. Nu står den hemma på min köksbänk fylld med kakor, just för tillfället med Brago... med choklad på såklart!


Fyndade även denna lilla kanna för en tid sen, där förvarar jag lite udda bestick som kan vara bra o ha nära till hands, min gubbe säger att de inte behöver stå på bänken, det går väl lika fort att öppna en låda och ta en gaffel... men nej sörru min gubbe lilla, det gör det inte sa jag då : ))

Ha en underbar onsdag alla fina, snart är det midsommar!

Stor Kram
Jessica

Tack för alla fina goa kommentarer om mina härliga killar :))

10 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fina gamla burkar.
Jag önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Anette

Madame Edith sa...

Vilka JÄTTEFINA gamla plåtburkar!

Kramar till dig/M

Livsnjutaren sa...

Härliga gamla burkar. Jättefint och praktiskt med sådan förvaring.

Petra sa...

å vilka fina burkar du har!!! Älskar de gamla slitna plåtburkarna!
Klart besticken ska vara framme, det är ju så fint :-)

Ha en skön dag!

Kram Petra

Gunillasljusglimtar sa...

Åh visst är det charmigt me gamla burkar,har några klenoder oxå...Synd jag har såå litet kök här i stua,kommer ej plats...kramis Gunilla ♥

Marie sa...

Underbart fint och charmigt med gamla plåtburkar!

Trevlig midsommar!
Kram Marie

Martina Andersson sa...

Hej gumman =) Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar midsommar med mycket god mat och massor av underbara blomster omkring dig =) Många många härliga kramar från Tina

Norr om Köpenhamn sa...

Här har du en gottegris-familj till ;o))) Mycket fika blir det och då åker glasburkarna som jag förvarar kakorna i fram. Men visst går det lika bra med plåtburkar som är så snyggt ;o) Jag väntar bara på att den rätta burken ska uppenbara sig på loppisen!

Önskar dig en riktigt härlig Midsommar och tusen tack för dina gulliga kommentarer hos mig :o)
Kram
Ulrika

STENLYCKA sa...

Så underbart vackra bilder som alltid från dig!!!
Jag önskar dig och din familj en underbar midsommar!
Var rädd om dig
Varma kramar!
Raina

fem barns mamma sa...

Så fina!

Jag har en liten samling med, är såå glad i de gamla burkarna. Här fungerar flera som förvaring åt tvillingarnas smågrejer!
(Den understa på översta bilden har vi lego i:-)

Missar tyvärr Leila, har inte den kanalen:-(

Glad midsommar!
Kram Emma