fredag 26 augusti 2011

Gammalt är vackert....

Underbara fredag....


Hej alla fina.
Idag så visar jag er vad som inhandlades på mitt senaste loppisbesök. Två stycken gamla silar : )
Den ena är en "vanlig" stor rund en men den andra är lite ovanligare, vet inte om jag sett någon sådan förut.
Den är oval och väldigt charmig : ) Hur som helst så är gamla ting otroligt vackra, lite nött och slitet.
De har ju en historia, ett tidigare liv innan de flyttat in hos mig, det är lite spännande ju.....
Besticklådan är ett gammalt fynd som jag har haft länge och grytunderläggen i är från Butiken Vackra Hem i Torsby.


Den här helgen är det höstmarknad i en liten grannby, det är alltid kul, hade tänkt inhandla lite nya blommor : )
Imorgon så har lillkillen fotbollscup på förmiddagen och efter det så ska vi åka till äldste sonen och hälsa på. JIPPI! Ska bli så roligt och spännande att se honom spela med sin nya klubb :)) och det ska bli underbart att få krama om honom.
Längtar........

Ha en underbar fredag och helg!
Stor Kram
Jessica

8 kommentarer:

Anette sa...

Hejsan vännen
Så fina saker du fyndat:)
Underläggen gillar jag ,åhh en sån besticklåda har jag också hi hi men min är vit nu :)
Ha en underbar helg ,själv ska man jobba :( nu när solen ska titta fram...
Kramar Anette

Madame Edith sa...

Vilka jättefina grejer du hittat, själv har jag inte haft någon vidare tur alls på mina senaste loppisrundor. Hoppas på bättre tur nästa gång.

Fin fin helg till dig!!

Kram/M

Anneli sa...

Du har så rätt....visst är det härligt med gamla slitna saker.
Tänk, förr var det tecken på fattigdom att ha gammalt och slitet, nu kallar vi det för charm.

Ha en fin helg ihop med din familj,
Kram Anneli.

Skogslyckan sa...

Ja vi bloggisar är ju tokiga i allt gammalt. Jag fick också med mig lite gamla husgeråd från Danmark, men mest gamla fina järnfönster. Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Pia

Jenny sa...

Hej! Mitt första besök på din blogg. Fina grejer du fyndat. Det är roligt med gamla loppisgrejer, blir lite mer personligt så.
/Jenny

Norr om Köpenhamn sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Jag längtar alldeles vansinnigt mycket efter nästa helgs loppis ;o) Kanske blir det nya fynd då med....

Tack för din söta kommentar hos mig. Blir så himla glad :o)
Ha en härlig start på nya veckan!
Kramis
Ulrika

Vintage House sa...

Hej
vilka härliga fynd du har gjort!
hoppas du har haft en skön helg!
ha en fin fin måndag
kram
sandra

Maria sa...

Underbara saker du visar. Hoppas din helg var skön.
Idag är det ett riktigt höstrusk här hemma. Må så gott från Maria