söndag 7 augusti 2011

Silver i massor : ))

En inomhusdag...



Ojoj vad regnet har öst ner idag, verkligen som spö i backen.. Men egentligen så gjorde det inget för jag hade en hel del att ta itu med inomhus... Har verkligen grejat med allt o lite till, tvättat täcken o kuddar o faktiskt sytt lite, inga kuddar eller gardiner, är inte så duktig på det men har sytt upp några byxor som gubben helt plötsligt tyckte var för långa :)) Det sägs ju att man krymper när man blir äldre :))



Jag har även putsat lite silverbestick. Håll i er nu.. alla dessa fick jag för en tjuga på en loppis som jag besökte i början av semestern, inte klokt :))
När jag satt i min ensamhet o putsade ( det tog ju lite tid, o jag var ensam hemma ) så kom verkligheten ikapp mig på nå´t sätt, tårarna bara forsade ner på mina kinder, jag grät verkligen hejdlöst... Om drygt en vecka så flyttar äldste sonen, det har jag naturligtvis varit medveten om länge men nu blev det på riktigt på nå´t sätt... Hjälp vilken jobbig dag det blev sen, tårarna har kommit i omgångar med väldigt jämna mellanrum...
Nu har alla killarna kommit hem o då känns det mycket bättre igen. Det kommer att bli en tuff tid framöver känner jag... Men konstigt vore det väl annars, är man mamma så är man :))
Det finns verkligen inget större o starkare än kärleken till sina barn.

Imorgon fyller min älskade gubbe år så då ska vi ha lite kalas :))
Ha en jättefin söndagskväll.

Stor kram 
Jessica 

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina bestick, och det var nog sommarens bästa fynd. Jättevackert skaft på kniven i närbild. Förstår mer än väl att du blev ledsen, kommer nog och trilla fler tårar. Men det blir ju bättre, och jag tror han kommer och komma och hälsa på ofta.
Ha nu en bra start på nya veckan
Varm kram
AnnaMaria

A House With A View sa...

Jättefina bestick!! Och visst är det något visst när barnen flyttar...

kraaaaaaam aka

Skogslyckan sa...

Fina bestick för hutlöst billiga pengar. Och man hinner fundera massor när man sitter där och putsar. Jag glömmer aldrig hur det kändes när min äldsta flyttade hemifrån, det är 7 år sen nu. Men han och hans fru kommer ofta, och man har dem ju kvar även om man inte bor i samma hus.
Ha en fin vecka och gratta gubben idag, själva har vi tvåårig bröllopsdag!
Kram Pia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilket fynd!
Det är roligt när barnen kommer och hälsar på, sen får man kanske barnbarn då blir det väl liv och rörelse igen. Passa på och njut och tänk er själva nu.
Kram Anette

Marie sa...

Finfina bestick!

Förstår att det måste känna konstigt när barnen flyttar hemifrån, inte underligt om man blir lite ledsen.

Kram Marie