tisdag 29 januari 2013

Att drömma franskt...


God morgon : ))


På många bloggar läser man nu om en önskan om förändring, att rensa och röja, in med nytt och ut med gammalt... Samma här : )) Jag bestämde mig för att om det kommer in en ny detalj så ska det ut två.


Anledningen till det är för att jag har en förmåga att verkligen samla på mig en hel massa med saker och till slut så blir det liiiite rörigt och rotigt.... Framför allt jobbigt att städa : ))


Jag har en dröm... eller många : )) om det franska köket, det franska sovrummet, den franska matsalen... 
När jag frågar min gubbe om vad han tycker när det gäller hemmet eller inredning så säger han ... Jag tycker som du : )) Frågar jag killarna så säger som... Allt du gör är fint mamma : )) 
Dom är inte så svåra att ha och göra med mina killar!


Att drömma stort kostar inget och det är lite mysigt att gå och fantisera. Sen så blir det ju inte alltid som man önskar eller drömmer om men en liten förändring här och där gör mig lycklig : ))


Har ni sett filmen Julie and Julia? En helt underbar film. Den handlar om det franska köket i dåtid och nutid och jag tänkte på den när jag såg denna bok : )) Den filmen ska jag leta reda på och njuta av ikväll tror jag... Har ju sett den några gånger innan, men det är "måbra" film så den kan man se fler gånger : ))

Ha en underbar tisdag!

Kramar
Jessica 
Alla bilder är lånade från nätet.

25 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron Jessica! Mysiga bilder du! ja samma här en sak in minst en sak ut! När gubben kom hem med nya skor i fredags så gäller samma:)) VA sa han inte kan jag slänga nåt! Hm,hm...han är ju likadan som jag vart,hihihi...Njut av filmen då fina jessica,jag tar mej en mprronpromenad,sen blir det att sy gardiner till vårt nygamla matrum:) har en utlottning hos mej,eller förresten gubben har:) Kram på dej! Gunilla

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Älskade vän,ja dina underbara killar allt du är ju fintsom sagt.Visst du har ju mkt saker (hihi) , som sagt nästan det franska inte långt ifrån så se det som att det är det du har.
Många kramar din vän
Always
Victoria

Annes vita rum sa...

Hallå vännen,visst är det skönt att ha en familj som står bakom en;)
Fina bilder du visar..ha en fin dag kramizar..

hagagården sa...

Underbart härliga bilder,ja man känner för förändring när vi går mot våren,lite mer avskalat och rent.
Kramar i massor
Ninni

Chokladvillan 1910 sa...

Oj, en in & två ut ! Jag blir imponerad ! Haha skulle jag aldrig klara, jag är hopplös. Fast jag förstår vad du menar verkligen...rörigt, stökigt & städningen huuuu
Dammalergiker har inte hos mig att göra ;) Det är otroligt snyggt med den franska stilen ! Jag drömmer om två hem...
Må så gott !
Kram Anki

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka vackra saker på vackra bilder. Tack gulliga du för de fina orden i förra inlägget. Jag fick tårar i ögonen. Jag är en dålig bloggvän just nu. Har lite för mycket omkring mig men kommer igen :O)
Sköt om dig vännen
Kram Agneta

Norr om Köpenhamn sa...

Jag drömmer också franskt...helst överallt ;o) Och helt plötsligt gör mannen min också det. 'Ut med det gamla...in med det franska' sa han ju för ett tag sedan och jag höll på att sätta théet i halsen ;o) Vi reser till Frankrike i sept. och då hoppas vi hitta en massa fina saker både till oss och butiken.

Nu blir jag ju nyfiken....om du nu hittar en tallrikshylla, då är det två saker som ska ut! Vad kan det då vara? ;o))) Jag letar fortfarande efter en till dig, men storleken är ganska svår. Antingen är de för breda eller för små.
Efter helgens kalas ska jag hänga upp vår nya :)

Ha finaste dagen fina!!
Kramisar
Ulrika

Sofia sa...

Men , vilka bilder!!!! Klart man vill ha det så där.... =)
känner igen det där med att samla på sig... Men, det finns ju såååå mycket fint!!! Och faktiskt så trivs jag med mycket saker.. skulle aldrig kunna ha det sparsmakat och kalt!
Känner även igen det där med man och söner... Hi Hi... Men visst är det skönt att få bestämma själv?

Kram kram, ha en bra vecka!
Sofia

Husprojekt Drömhus sa...

Härliga bilder, det är så man vill hoppa in i miljön :)
Vet du vart dom vita burkarna kommer ifrån på bild 2, under bordet? Så snygga!

Tack för filmtipset :)
Kram Tiina

Tina sa...

Franskt är inte dumt, gillar mycket på bilderna. Men jag vill ha in lite ruffare industri också, jagar kontraster nu!

kram

Villa Ell sa...

Härliga bilder... De där med att ta in en sak och ut med två ska jag nog ta efter! Här är ju huset också fullt med killar och min man säger typ samma som din! Min son (8år) är lite mer influerad, då skakar min man på huvudet! Får väl se vad som händer med den lille 11 månaders...
Sv. På gårdagens inlägg så kan jag inte mer än bara hjälpa dig att magkänslan oftast talar sanning, tack för dina ord också :) jag är så på jakt efter ett nytt jobb efter min mammaledighet, trivs inte på mitt nuvarande så jag hoppas att jag kan följa min egen magkänsla till hösten!
Ha en fortsatt fin tisdag
Kram Sandra

Home2tiny sa...

Härliga inspirationsbilder. Här är det en sak in en sak ut o det brukar funka, men inte alltid, enligt mannen??? Förstår inte vad han menar....Vi ska nog vara tacksamma för våra fina killar som inte klagar när vi röjer, fotografera o flytta runt saker allt som oftast. Kramisar Tina

Sommerhuset i bakken sa...

Nydelige bilder! Så inspirerende!

Jeg har ikke sett filmen Julie og Julia, men...nå skal jeg se etter den. Den hørtes kjempekoselig ut ;-)

Ha en super kveld!

Marie sa...

Älskar den översta bilden den är såååå vacker!

Här hemma rensar jag också lite överallt just nu, tycker det är såå befriande att göra sig av med lite saker då och då. Det mesta kommer att säljas på våran loppis i maj.

Trevlig kväll!
Kram marie

Queen of Kammebornia sa...

Så fantastiska bilder!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Härliga kort och jag tycker oxå det är så fint med det franska, och har faktiskt funderat på det i köket! Såg så fina smides saker att sätta som i dörr öppningar, på jeanne de arc living. Blev ju så sugen men då fanns de inte den storlek jag behövde:( så typiskt !!
Får se..kanske man kan sätta ihop något eget hihi.
Kram Jennie

Anonym sa...

Inspirerande!!! Så mycket fint. Ändra om är som balsam för själen....
Kram
AC

Helenas enkla vardag sa...

Vilka superfina bilder! Jag älskar det franska och slitna i lite lagom dos! Tyvärr gillar inte min sambo det alls och han är gärna med och bestämmer! Så jag har inte fria händer, men det gäller att vara taktisk!
Kram Helena

Titta in hos Thess sa...

Åå den filmen är väll bara hur bra som helst!!!
Tror att den går på tv i veckan nu faktiskt :)))
Ja här hemma fortsätter mitt rensande,sakta men säkert.

Kram Thess

P.s vilka härliga bilder.

Unknown sa...


http://vindsromantik.blogspot.se/

Hej Gulliga Jessica
Vilka underbara bilder att römma sej bort.
Håller med, det man har köpt hem blir det rättså rörigt av, så nu håller jag på att plocka bort och bara ska behålla det som verkligen passar.
Hos mej har det varit att det är för stora saker, jag kan ha en del ute i sommar, för det ska ju mysas till ute också.

Har kikat ett tag på din blogg, och såg fotona på er, en vacker familj, men du, såå vacker du är, din man och barnen måste vara stolta med en så vacker mamma.

Tack gulliga du för din röst.
Kram
Maggan

FruNeroLindström sa...

Underbart inspirerande bilder. Så vackert.
Ja, denna årstid och hösten blir lätt att man får krypningar efter förändring.
Har inte sett filmen men kanske vore något att spana efter, har för mig att jag hört talas om den.
Tack för krya hälsningen. Vi är på bättringsvägen nu iallafall även om inte energin är helt åter.
Ha en härlig Onsdag, Kram Malin

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej finaste !!

Åååå jag drömmer gärna franskt..översta bilden är ju bara helt underbar !!

Kraaam o fin onsdag till dej.

CONCEPT by JESSICA sa...

Fina bilder, jag känner oxå för att ta en riktig stor rensning av allt. Men får väl bocka av lite i taget;)
Ha fina dagen, kram

Viola sa...

Här rensas det för fullt :)))) tur man alltid har vintageloppis en lördag i juli, underbara bilder, kram

fianathome sa...

jag gillar också franskt så jag mixar lite franskt med herrgårdstyp.
Fina bilder du delar med oss.
kram
Fia