fredag 1 februari 2013

Något ni inte sett förut..

...är vårt sovrum...


Vi har ju mer än kök och vardagsrum, men hur ska ni kunna veta det eftersom jag nästan bara fotat 
därifrån : ))
Jag kikade in hos min fina bloggvän Ulrika igår och hon visade bilder från deras sovrum... Det som var lite läskigt var att bilden från deras sovrum var väldigt likt vårat sovrum. Inte färger o möbler osv... Men själva rummet, taket, placeringen av fönster :)) Titta in hos henne får ni se : ))


 Då tänkte jag att jag kanske skulle visa er vårt. Det är som med så många andra rum... jag är nöjd till viss del men inte helt, blir man det tro : )) 


Det här är i alla fall min sida : )) mannens valde jag att inte fota av väldigt uppenbara skäl : ))


Den lilla fåtöljen har jag fått av min farmor o farfar en gång i tiden, tyget är lite slitet men den är fin i allafall... Nallarna sitter bra där : ))


Här kommer en liten skymt av mannens sida, men inte allt : ))
Den charmiga killen till vänster är min man när han var liten och den knubbiga tjejen till höger är jag.


Såklart måste man ha tv i sovrummet... det tycker inte jag men det äääär ju så mycket fotboll sent på kvällarna : ))
Det gamla linneskåpet står i kö med ett gäng andra gamla möbler och väntar på att få bli målat.


Pinnstolar kan man inte ha för många : ))

Nu är det äntligen fredag och helg, det ska bli så skönt!!!
Emil kommer hem ikväll och imorgon ska vi på 40-års kalas hela familjen, det ska bli riktigt kul!

Ha en jättefin fredag och mys och njut så mycket ni bara kan... det ska jag.

Varma kramar till er.

Jessica 

30 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så vackert ni har det där! Ska allt kika in hos Ulrika då! Till och med att vårat är liite snarlikt som tak o så! Är det bara du o jag vakna nu tro! Jag inte sovit så bra inatt,oftast så när jag vet att jag ska iväg o jobba efter en veckas ledighet,man vet inte vad som vankas.kontroll vill jag gärna ha.Väldigt fina bilder du visar på sovrummet! Ha en fin helg Jessica,tack för din goa titt sist ♥ Kram Gunilla

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Ja dessa sovrum, inte man hinner bädda Å sträcka ut & piffa . Ni har ju som vi sovrummet uppe & jobbar under veckorna.Karlarnas sida ,ja skulle inte jag plocka så, egentligen ska men inte men jag gör det vill ju ha fint även där så.
Kram min ,ses snart
Victoria

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit via Gunilla här ovanför...hihi...
Så mycket fint du visar :)
Bilderna och orden från inlägget om ditt bröllop är ju fantastiskt vackra och romantiska...verkligen jättefint.

Ler lite när jag ser ditt sovrum över likheten med vårt sovrum, en snarlik gammal byrå (den mörka) och ett exakt likadant syskrin som står där bredvid har jag med i sovrummet...hihi... Min favorit i ert sovrum är nog ändå din jättesöta fåtölj :) den blev jag lite kär i....hihi.
Hoppas du får ett fint veckoslut
Ann-Louisekram

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Jättefint sovrum du har! Snygg säng! Å härliga skåp!
Vad roligt med kalas, ha så trevligt!
Ha sen en toppenfin helg!
Kram Agnetha

Chokladvillan 1910 sa...

Vad fin bilden var på gamla fåtöljen med nallarna. Ser så mysigt ut !
Fint sovrum har du. Jag gillar också gamla pinnstolar, de är fina.
Må så gott !
Kram Anki

Sofia sa...

Ni har ett mysigt och hemtrevligt sovrum, tycker jag!!!
Ha det nu så gott och mys på
i helgen!
Kramis Sofia

Livsnjutaren sa...

Så fint! Stolarna inklusive fåtöljen är fantastiska. Gillade verkligen den lite mörkare med traven med böcker. Kan det bli charmigare? Ha en fin fredag! Kram

Marie maräng sa...

Så fint du har det i sovrummet!
Den lilla fåtöljen var ju bara helt underbar!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Marie

Villa Ell sa...

Skönt att ni har ett sovrum ;) så fint och ombonat det är i ert sovrum (kollade Ulrikas) så lustigt att rummen är så lika men ändå olika!
Visst är rea fantastiskt, älskar att fynda och att en röd liten lapp kan göra en lite halvtokig!
Njut av sin fredag och hoppas att det blir en rolig 40 års fest!
Kram Sandra

Annes vita rum sa...

Fina bilder du visar,hihi inte mannens sida.Nej det skulle inte jag heller göra,ful klocka m.m :)
Nej nöjd blir man väl aldrig,men det är väl det som är lite roligt,att ändra och fixa..
En härlig fredag önskar jag..
kramizar

Norr om Köpenhamn sa...

Hihi....eller hur...visst är de lika sovrummen! Jag blev också lite paff :)))
Jag tycker ert sovrum ser jättemysigt ut. Det ska du vara nöjd med!
Skänken är fin som den är, avlutad. Men visst kunde den bli fin i vitt också. Rummet skulle nog bli lite ljusare.
Vad är det för fina växter du har i fönstret?

Önskar dig en finfin helg nu vännen och kul 40-årskalas!!
Varma kramisar
Ulrika

FruNeroLindström sa...

Men vilket mysigt sovrum. Jättevackert.
Här har vi tv i sovrummet för det är så mysigt med nyhetsmorgon och kaffe på sängen helgmorgonarna när lillskruttan vaknar ;)
Fast sen blir det ju även film och annat skräp med ;)
Hoppas ni får en riktigt mysig fortsättning på dagen, kram Malin

Anonym sa...

Helt underbart!!! Satt faktiskt och tänkte varför bli det mest kök och lite vardagsrum i alla inlägg här hos mig???
Så härlig att titta in i ert sovrum. som sagt helt underbart.
Ha en skön kväll
Kram kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint ....ha en trevlig helg
kram Rosa

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så fint du har det, tror säkert att andra sidan oxå är fin:)
Hoppas ni får en fin 40 årsfest som ni ska på!
Kram, Jennie

Maria - Wikers Liv sa...

Hemtrevligt och personligt! Gillar!
Ha en underbar helg!
Största kramen/Maria

Matilda sa...

Så fint sovrum! Här Måste man väl sova gott?! :)
Trevligt helg nu vännen! :)
Kram

Home2tiny sa...

Vilket mysigt o fint sovrum du har, förstår att du sover gott där. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

House number 11 sa...

Så fint och mysigt sovrum ni har!
Sov gott!
Kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt sovrum! Underbart linneskåp och fina pinnstolar.
Ha en fin helg, kram Suss

Anonym sa...

Tack för så fina ord på min blogg:) det värmde i ett kyligt Götet,jag gillar din blogg också.

Kom snart tillbaka och ha en kanonhelg

LOVE Maria från inredningsvis

Maria - Wikers Liv sa...

Hej igen!
Titta in till mig dag, där finns något till dig!
Ha nu en fin lördag!
Kram /Maria

Husprojekt Drömhus sa...

så vackert! fina gamla bilder, pinnstolen & byrån som TV,n står på, ja allt!

Kram & trevlig helg,
Tiina

Queen of Kammebornia sa...

Det ser verkligen ut att vara ett mysigt sovrum att trivas i! Kram!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig ! :)

Hoppas att du har haft en fin helg ! :)
Och att ni hade trevligt på 40-års festen :)

Sp fina bilder från ert sovrum. Så fint ni har.
Gillar dom färgerna som ni har där inne.
Härligt att blanda med både nytt och gammalt.
Visst kan man aldrig få nog av stolar;)
Inte för byråer eller skänk heller ;)

Ha nu en god söndag med dina ! Nu ska jag gå och väcka min duktiga A.
Pussa på honom....det är väl dags att få upå nu. Solen har också gått upp.:)

Har det gott ! Tack för dina goa kommentarer !

Kram från mig

Unknown sa...


http://vindsromantik.blogspot.se/

Go Kväll Gulliga Jessica

Mysigt sovrum, det är ju personligt, då kan det bli en del lika.
Jag har en bloggkompis, som bor 8 mil fr mej, när jag kikar in på hennes blog har vi samma saker, jag kan känna som att hon tror att jag "härmas", det finns inte så många butiker här, därför har vi köpt likadana saker, och vi har samma smak... Har slutat säga, sån har jag också.

Önskar dej en underbar kväll
/Kram
Maggan

Marie sa...

Så fint sovrum ni har och den där fåtöljen är ju underbart söt.

Har ingen sån tallrikshylla du letar efter just nu i butiken, men jag kan hålla utkik framöver om jag skulle hitta någon.

Hoppas ni haft en mysig helg!
Kram Marie

CONCEPT by JESSICA sa...

Ser mysigt ut..
Hoppas helgen har varit fin, kram

fridasofias sa...

Jag tycker rummet ser jättemysigt ut!

Sanna sa...

Underbart! Du har ju det perfekt. Liksom du. ;) Håller helt med dig! Gamla fina stolar kan set aldrig bli för många av. Man vet aldrig när man behöver en extra stol :) Köer för ommålning har jag med. Hmm. Färg? tid? Ro? Ork? Det är så många bitar som skall falska på plats :)

Ha det fint i ditt sovrum.
xxx