tisdag 30 april 2013

Välkomna Våren : ))

Kära vänner....


Jag har inte gått vilse eller bara försvunnit eller så : )) men tiden har inte riktigt räckt till.... inte till nåt annat förutom jobb egentligen, jo, hemmet o killarna såklart, men inte mycket mer än så.... 
Hoppas saker o ting lugnar ner sig snart annars vet jag inte vad.... Det händer mycket på jobbet och har gjort under en längre tid, jag har menat att jag skulle berättat för er vad allt gäller men just nu så är det så mycket fram o tillbaka o fram igen... Jag berättar när jag vet vart jag ska börja och sluta, det blir lite enklare för både mig och er : ))


Jag var i Stockholm och jobbade förra veckan och det blev mycket jobb och sena kvällar, hann naturligtvis att mysa lite med brorsan på hans jobb Story Hotel. Känslan är inte svår att beskriva.... UNDERBART... är det att komma dit sent på kvällen efter 10 timmar på kontoret, sjunka ner i en fåtölj och njuta av ett glas rött...
Nästa gång jag åker ner och jobbar så ska jag försöka få till en träff med en bloggvän, det ska bli jättespännande, hoppas verkligen att det passar : ))


Helgen har vi tillbringat hos Emil som spelade fotboll i dagarna 2
Helt underbart väder att se på fotboll i, klarblå himmel och strålande sol : )) Filip hade en hel helg utan fotboll och har bara njutit som han själv beskrev det : ))


Vi ska välkomna våren ikväll med att gå till kyrkan på Valborgsfirande! Det ska bli jättemysigt.
I vår lilla by är det ett rejält firande med stor majbrasa, kyrkokör och fyrverkerier. Dom säljer korv och hamburgare och en massa annat, det ska bli riktigt trevligt : ))

När jag är i Stockholm så bor jag på ett hotell som ligger granne med Västermalmsgallerian ( har jag berättat om förr men i alla fall) där ligger en underbar Granitbutik : )) Passade på att ta lite bilder när jag var där, dom hade så himla mycket fint nu, så mycket härlig vårinspiration! Tyvärr så blev det inte så mycket som kom med hem denna gång, det får bli den stooora resväskan nästa gång jag åker ner!

Ha en underbar Valborgsmässoafton mina fina vänner!
Stor Varm Kram
Jessica 


31 kommentarer:

Solglittret sa...

Ja det kan vara lite mycket ibland...men du är värd att vänta på :)
Så härligt med bloggvänträff hoppas det blir lyckat.
Låter som er by har samma upplägg till Valborg som här hos oss...hihi...så mysigt.
Önskar dig en riktigt skön och fin Valborg.
Stor kram från Lollo

Tina sa...

Ibland blir det bara för mycket, då måste man prioritera. Känner likadant..

Trevlig Valborg!

Maria - Wikers Liv sa...

Åh, vilka härliga bilder! Ibland är det fullt upp med annat än blogg, och så ska det få vara tycker jag! Hoppas det är positivt för dig att ha mycket på jobbet, så det inte innebär stress!?
Förstår känslan du beskriver när du sjunker ner i fåtöljen på hotellet och sippar ett glas rött....
Ha en fin Valborg! Här blir det nog inget annat än hemmamys, jag jobbar till 17:40... ;)
Kram /Maria

Anneli sa...

Kul att se ett livstecken från dig!
Jo visst blir det föööör mycket ibland med allt.
Även om det är roliga grejer som händer så hinner man liksom inte med allt...................

Hoppas du kan vila nu och njuta helgen med din familj,
Kram Anneli

Annes vita rum sa...

Låter som om du har lång arbetsdagar tjejen:)En vilodag mitt i veckan passar nog bra där:)Vi har samma upplägg här oxå med valborgsfirande,men jag tror jag håller mig hemma:) fyy så kallt och blåsigt här är..Härliga bilder från en härlig butik!Ha de gott vännen.. kramiz

Lotta Zetterling sa...

Ha en fin valborg och mys med familjen min fina bloggvän!!

Kram Lotta

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken mysig butik och kan tro att det är skönt att sjunka ner i en skön stol hos brorsan efter en lång arbetsdag!

Ha en jättemysig Valborg!

Kraam
Petronella

Husbilen Tuzzen sa...

Å Granit! Dom har så fina saker. Tyvärr finns det ingen butik i närheten av mig. Kanske får ge mig ut på en liten resa. Tack för de fina bilderna i varje fall.

Kram Helén

Unknown sa...


http://vindsromantik.blogspot.se/

Hej Gulliga Jessica

Njut av allt som händer, ta inte allt så på allvar, så känner du mindre av stressen.
Välj bort en massa måsten, som bloggen, den finna alltid kvar, och även vi...

Så mysigt, jag bor också i en by, där det anordnas liknande.

Njut av dagen, värm varandra.
Kram Maggan

Rosa i huset i vitt sa...

Tiden räcker inte alltid till ...bloggen är ju inte ett måste utan när man kan och känner för det
ha en bra Valborg
kram Rosa

Huset bakom lindarna sa...

Så sant, blogga ska man göra när man känner för det. Det här fina inlägget räcker länge. Trevlig Valborg! Kram/Finas mammis

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bilder! Mycket jag skulle vilja ha där!
Känner igen det där med tiden men här blir det fullt upp några dagar till sen lugnare...
Ha en fin Valborg, kram Suss

FruNeroLindström sa...

Inspirerande bilder. Ja i land är det verkligen svårt att få tiden att räcka till. Hoppas det lugnar sig snart.
Ha nu en trevlig Valborg. Kram Malin

Sofia sa...

Ja du, det är lite mycke här också just nu... Tror det är så lite för oss alla så här års...
Ta bara en sak i taget! ( Tänk om jag kunde lyssna på det rådet själv... =)
Ha nu en fin Valborg!
Stor kram
Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt det låter med ert valborgsfirande, saknar brasa här. Det hade vi alltid förr. Ha en toppenkväll och tack för din hälsning.
Varm kram
AnnaMaria

Villa Ell sa...

Det blir mycket ibland och då är det viktigt att prioritera...
Låter som ni kommer att ha en härlig afton... Vi är också hemma ikväll! Rätt skönt att få en helg mitt i veckan och bara koppla av...
Trevlig Valborg min vän
Kramar Sandra

Anonym sa...

Helhärliga bilder på så mycket fint! Oj oj .....
Det är lite mycket nu på våren kan jag hålla med om. Det gäller att prioritera rätt!!!¨
Önskar dig den bästa valborgsafton!
Kram
AC

Gunillasljusglimtar sa...

DU...Dej väntar jag på ska du veta! Jaa det ÄR möe här också,lite tagen av saker som händer runt om mej,sjukdomar o dödsfall...Inte så nära men det berör mej ändå.Är väl extrá kinkig nu! Ja här blir det Maj brasan också i lilla samhället Filsbäck! Ska bli skoj..Kram på dej ♥ Gunilla

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hej fin du!
Jag förstår precis vad du menar, man hinner inte alltid hur mycket man än vill. Får prioritera det som är viktigast eller hur:)
Ska bli kul att få höra lite om jobbet sedan när det är klart. Mysigt att du hinner träffa din bror lite iallafall när du är iväg och jobbar så där.
Ha nu en fin och härlig valborg.
Kramar Jennie

Jana sa...

In business you have beautiful things, I knew I would choose.
Have a nice spring day.
Jana

Home2tiny sa...

Saknat dig vännen men förstår att det är mycket omkring dig nu. Hoppas förändringen på jobbet är något positivt o inte innebär mer jobb o stress. Bloggar gör du när det finns tid o inspiration det viktigaste är din fina familj o att du mår bra. Vilket härlig Valborgsfirande ni har, här är det lugna gatan med familjen, god mat o dryck, rätt skönt det med. Kramisar Tina

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Jessica !
Underbara bilder på såå mycket fint !
-Bloggeriet prioriteras bort när det är såå mycket annat som ska göras, eller om orken tryter...Så är det nog för alla ! Men så mycket roligare där är när det då äntligen kommer ett inlägg ♥
Önskar dej och din familj en härlig Valborgshelg !
Kram Anneli

Gabriella sa...

Hoppas det lugnar ner sig lite för dig! Är svårt när det är mycket under en längre tid, känner igen det. Så mycket härligt på dina bilder, Granit brukar ha så mycket fint=) Önskar dig också en Glad Valborg!
Kram

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin dag och en skön början på vår underbara
månad maj!
Kram Raina

hagagården sa...

Underbara bilder du visar,ser att det är från Granit,älskar denna butik.
Kramar och ha en fin kväll
Ninni

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fina !

Mmm..den butiken känner jag till..så mkt fint !
Klokt av dej att prioritera familjen!!
Ta det lugnt o ta hand om dej...kraaaam

What's in a day sa...

Hey my friend,

What a beautiful sore..amazing products, so many..
I think when i was in that store, i stay a whole day....and go home with a lot of products!!!

Have a nice thursday!!!
Smiles to you,
Eefie

Marie maräng sa...

Så är det hos mig också nu.. fullt upp så man hinner inte med sig!

Härliga bilder från Granit.. dom har verkligen mycket fint! Det är en butik som jag önskar kom till vår stad.

Var rädd om dig och ta det lite lugnt också..

Ha de gott!
Kram Marie

Viola sa...

Jodå ibland är det lite väl mkt omkring en..jag vet..Granit är en favis när jag besöker storstan, ha en fin helg, kram

Bodil sa...

Det låter ju som ett riktigt mysigt valborgsfirande.
Saknar valborgsfirandet jätte mycket men lyssnade på lite sånger som sjungs vid valborg .
Ha en skön fredag!
Kram Bodil.

Eleonore sa...

Så mycket fina krukor och burkar, är de från Granit?
Så roligt att du gillar mina tips, är så roligt att höra att de uppskattas :D
Kram!