tisdag 25 juni 2013

Min lilla verkstad : ))

God morgon : ))


          Hoppas att ni mår bra och att ni hade en underbar midsommarhelg! Det hade jag/vi, vi firade som vanligt med samma nära och kära vänner och det kunde inte vart mysigare och trevligare.... God mat och dryck och många härliga skratt och historier långt in på småtimmarna : ))


Många av er kanske har semester redan... Skööönt för er : )) Jag har 2 veckors jobb kvar men sen så!! 
Jag tänkte visa er min lilla verkstad, mitt pyttelilla växthus som jag tillbringar så mycket tid som jag möjligtvis kan i, det är verkligen pyttelitet så en del växter har fått flytta på utsidan. Till vänster har jag även kompletterat med ett litet trädgårdsland.

Squash
Även om det inte är stort så fyller det sin funktion och det som skördas räcker gott o väl till vårt lilla hushåll. Man kan snart börja norpa lite här och där : )) Vi har även 4 äppelträd, 3 vinbärsbuskar, 2 körsbärsträd, 1 plommonträd och en ganska stor hallonhäck : )) Jag tycker det är ren o skär lyx att kunna gå ut barfota i morgonrocken på morgonkvisten och hämta en gurka, lite tomater och paprika till frukosten...
Åhhh som jag älskar denna årstid : )) Men till hösten kommer jag skriva likadant... och när den första snön kommer... : )) Visst är det härligt med årstider... Om inte vintern vore så kall bara : ))

Lite kryddor
Lavendel måste man ha.
Tomatplantorna har tagit över : ))
Gurkplantorna är inte så stora än men gurka kommer det!
Mera kryddor!

Inte stort som sagt men åhh så älskat!
Och nu kommer utmaningen... Jag åker till Stockholm imorgon och jobbar resten av veckan på huvudkontoret, den sista svängen innan semestern.... det innebär att min kära man måste ge lite kärlek, omtanke och vatten till mina plantor och fröer : ))
Det är lugnt mamma sa Filip, jag ska se till att han kommer ihåg och känner jag dig rätt så kommer du säkert ringa och påminna honom... ett par gånger : ))

Så nu blir det lite mys med min bror med sambo i några kvällar,undrar vad vi ska hitta på : ))
Hoppas ni har det bra vad ni än gör, lediga eller jobbar!

Stora kramar
Jessica 
Som alltid är det mycket jobb när jag är borta, men jag ska försöka hinna kika in till er i iallafall : ))

39 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbart växthus! Åhh, vad jag önskade att jag hade ett också! Såg att du jobbade i två veckor, skrev svar hos mig, men då kan du inte se dagens avsnitt kl 12.55 i SVT1! Finns på SVT play också och går också på SVT 24. Annars går den på söndagskvällar, men är nog bara något enstaka avsnitt kvar.
Barnmorskan i East End är helt underbaaaar!

Kraam
Petronella

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilka underbara bilder och växthuset!!!!
Hoppas ni haft en jättefin midsommar
Ha en härlig dag
sommarkramar Tina

OlgaA sa...

Skulle nog trivas där i växthuset lika bra som du ;)
Planterade abeurgine i pallkragen men har inte hoppet att den kommer :P
Skönt med semestern som kommer snart :)
Kramar till dig, Jessica!
Kram/Olg@

Sofia sa...

Jätte fint och mysigt, tycker jag!
Jag har ju också ett litet.... och visst skulle jag vilja ha större, men är oerhört glad för det jag har!
Mys på!
Kram Sofia

Anonym sa...

Där har du det riktigt mysigt. Så mycket fint i din planteringshörna.
Ett växthus stort eller litet är alltid ett växthus. Super!!!!
Kram
AC

Home2tiny sa...

Ååå vad mysigt o fint litet växthus du har Jessica, skulle själv vilja något liknande. Mysigt att kunna plocka sina egna odlade grönsaker, kryddor o bär ja allt vad man har odlat o sått. Härliga bilder vännen. Kramisar Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker inte ditt växthus är pyttelitet, jag skulle vara jätteglad om jag hade halva. Tänk så mycket du kan odla och få skörd tidigt av, ser supermysigt ut.
Ha det gott i storstaden
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa men så litet ser det inte ut,mitt är nog mindre.Visst ÄR det underbart med växthus,så kul nu när det växer och frodas..hahaha,såna beymmer kan jag ha med att gubben ska klara av'et hemma...Kram på dej fina Jessica Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket härligt växthus...förstår att du trivs där
kram Rosa

CONCEPT by JESSICA sa...

Vilken härlig oas du har där..
Ha fina veckan, snart kommer semestern. Kram

Villa Ell sa...

Vilken härlig midsommar du har haft :-)
Jag tycker inte ditt växthus ser så litet ut... Jag skulle också vilja ha ett växthus eller iaf ett träsgårdsland, tiden gick lite väl fort i våras men jag fick sått i krukor så lite sallad och ruccola har vi fått men som sagt mer planering nästa år...
Jag går
Också
På semester om två veckor även om jag blandar jobb och mammaledighet så ska det bli skönt att få vara hemma tillsammans hela familjen :)
Sv. Det finns en del webbutiker som säljer kakstämplarna, lantliv inredning, cgstyle (tror jag det hette) blackballoon! Googla på Nicolas Vahé kakstämplar så kommer det upp!
Ha en fortsatt härlig vecka och en trevlig vistelse med bror och jobb i Sthlm
Kramar Sandra

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder kram Diana

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Det växer så det knakar även hos dig och så kul att det blir gurkor hos dig oxå i år. Vi har ätit några stycken redan och har nog fyra stycken till som är klara nu:) visst är det gott med allt man kan odla själv:)
Hoppas du får det bra i stockholm nu sista rundan, jag har oxå gett ansvaret till vattning till mannen några gånger och det gick faktiskt bra hihi.
Stor kram till dig. Jennie

Bodil sa...

Vad härligt du har det i ditt lilla växthuset. Man blir riktigt avis ju.
Skulle hemskt gärna vilja ha ett växthus.
Skönt att du snart har semester.
Kram Bodil.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Jessica !

Vet du vad...det ser helt underbart ut i ditt växthus, både inne och ute ! Är väldigt förtjust i det enkla och så fint när det gröna blandas med dina gamla fina saker så som dörren och gamla stolar och lådor.
Väntar oxå på att kunna tassa ut och hämta sig lite tomater och gurka...sallad skördar jag iallafall.

Stor kraaaaam

Tidevarf sa...

Härligt att du haft en fin midsommar!
Ditt växthus är ju helt perfekt, min dröm är också att ha ett.
Känslan som du beskriver att få gå ut i morgonrock och plocka lite till frukosten, låter som musik i mina öron.

Önskar dig en fin dag.
Kram
Anneli

Solglittret sa...

Hej du fina!
Så glad jag blir av din odlarlycka och att du njuter.
Du har verkligen mycket att smaka på i denna grönskande tid...såå mysigt och trevligt :)
Visst har alla årstider sin charm det har du såå rätt i. En månads längre sommar önskar jag mig ändå...och mörkret på vinter är lite svårt kan jag tycka. Men som det står i en Alfons Åberg-saga jag läste för barna när de var små....man måste ha det lite tråkigt ibland så man känner skillnad när det roliga kommer...hihihh...så sant :)
Önskar dig allt gott och underbara sommardagar
Kram Lollo

Hemma på Sjuan sa...

Vad härligt med växthus - så fint! Nästan ett måste om man ska lyckas odla något här i det här landet...
Ha nu en underbar helg och hoppas det går bra med dina växter under tiden ;) kram Suss

Angela sa...

wow de e verkligen så fint och lyxigt! jag är bra avis på dig so har ett så fint land och kan plocka dina egna frukter/grönsaker. Jag har också 2 vcekor med jobb kvar.
Kram kram

Änglarum sa...

Hej Jessica♥ ha fina dagar i Stockholm med bror din ♥ o hoppas maken vattnar o ger dina växter/plantor lite kärlek under tiden :)) ser så mysigt ut hos er...regnig kram från en annan Jessica

Marie sa...

Så fina bilder! Jag vill också ha ett växthus!!!!

Kram Marie

Viola sa...

Vilka vackra bilder från ditt charmiga och fina växthus, ha en fortsatt fin vecka, kram VIOLAN

Huset bakom lindarna sa...

Säger som alla andra om ditt växthus, jättehärligt, skulle också önska att jag hade ett! Nu får jag springa med mina plantor in och ut när störtregnet kommer, att det aldrig kan bli högtryckssommar! Kram/Finas mammis

Tina sa...

Oj, så härligt gröna fingrar du måste ha. Ser fantastiskt frodigt ut! I mitt slappar jag bara, hehe...

Trevlig helg

Unknown sa...

Vilket underbart litet växthus! Hur fantastiskt som helst!
Och så mycket liv i detta söta hus.
Ja det är underbart att kunna gå ut och plocka sitt eget.

Kramar
Lene

Marie maräng sa...

Underbart gulligt och mysigt växthus du har!

Jag tycker också det är lyx att kunna tassa ut plocka in något eller bara stå och mumsa i sig något :) Vilka stora tomatplantor du har!

Härligt att det äntligen närmar sig semestertider.

Önskar dig en härlig helg!
Kram Marie

Gabriella sa...

Åh, åh så härligt!=)

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja växthus är riktiga må-bra-hus !
Förstår att du trivs där med dina odlingar. - Du har då verkligen fått till det såå mysigt både i och utanför !
Håller tummarna att allt lever när du kommer hem ;) !
Varma kramar Anneli

Maria - Wikers Liv sa...

Så mysigt du har det! Härligt med egenskördat!
Såg din kommentar lite sent, brukar läsa dem via mejlen, och många hamnar i skräp-posten :(
Hoppas vi kan ses efter semestrar?
Hoppas du hade trevligt i Sthlm?
Kram och trevlig helg, vännen!
/Maria

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Oh what a loooovely wexthouse. ;-)

Jag jobbar också två veckor till, men sen så, fyra härliga veckor tillsammans med familjen - och målning av huset! :-D

Kram, Cissi

Fullblodsekologen sa...

Kikar bara in för att önska dig en fortsatt fin sommar. Härliga bilder på växthuset! För mig är det första sommaren med växthus och är jag så glad för min lilla oas att jag helst skulle vilja sova därinne. Kramar/Annelie

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så det frodas hos dig. Fina sommarbilder!
Kram Anette

Marie maräng sa...

Hoppas allt är bra med dig!
Ha det så gott!
Kram Marie

Mycket annat & lite betong sa...

Mycket mysigt i växthuset och utanför! Inget smakar så gott som egenodlat!

Hälsningar Agneta

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron..Vill bara önska dej en trevlig fredag o helg..kram på dej gumman ♥ Gunilla

Livsnjutaren sa...

Vilket härligt växthus, ett eget kryp-in, en fristad. Hoppas du snart njuter lata dagar. Jag är tillbaka från mitt sköna sommarlov. Vi hörrs! Kramis

Anonym sa...

Oj, så mycket härliga växter du har i ditt växthus.
Kram Birgitta

Sallys hus sa...

Men ååå så underbara bilder på ditt växthus! Viil haaaaaa..;)
Antar att du har semester nu då..;)
Hoppas du njuter för fullt!
kram Katarina

Lilla Rummet sa...

Vilka underbara bilder på växthuset och vad det växer. Så skönt att kunna bara gå ut och plocka in det man behöver och så smakar det mycket bättre det man odlar själv.

Ha de gott
Kram Britt