tisdag 23 juli 2013

Kärlek!

Hej vänner.


Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av vår underbara sommar, det gör jag! 
Till helgen så är det dags... Äntligen ska min älskade bror Janne (till vänster) gifta sig med sin fina kille Benny (till höger). Nu på söndag så på Ersta Terrass i Stockholm... Jag har ju fått hedersuppdraget att vara toastwoman, det är verkligen en ära... Stooort!


Mitt inlägg idag handlar om kärlek... 
Kärlek är något som man verkligen önskar alla, visst vill man att alla ska få känna den varma känslan i kroppen, hjärtklappningen när en viss person närmar sig, varma kinder och ett leende som aldrig vill ta slut.... så känns det ju i början, eller hur : )) och sen växer det, och växer och växer... Om jag ser på mig och min man t.ex... Vi har varit ett par i snart 20 år och har de underbaraste sönerna tillsammans som man kan tänka sig, vår kärlek är ju större än någonsin, den är stor och stark, den är trygg och helt fantastisk, och min man är ju inte bara min man, han är även min bäste vän och den jag litar på mest av alla i hela världen. 
Vi har haft tuffa år... tro mig : )) men alltid strävat och kämpat åt samma håll och har bara blivit starkare... och starkare tillsammans.... Det känns underbart...
Kärleken mellan man o kvinna = Sant = Accepterat av alla.


Sen finns det en annan kärlek... Lika stark, lika trygg, lika ärlig och äkta... men inte alltid lika accepterad... Kärleken mellan man och man, mellan kvinna och kvinna.... 
Min bror Janne (till höger) berättade för mig för ca 22 år sen att han var homosexuell, han var både orolig och nervös inför min reaktion. Min reaktion var en stor kram... 
Visst är det så att alla har rätt till en egen åsikt, en egen känsla om saker och ting.... Min åsikt och känsla är att kärleken är det viktigaste av allt.... Hur den än är... Alla har rätt att vara lyckliga och känna den varma känslan i kroppen... pirret och nervositeten, hjärtklappningen, varma kinder, ett leende som inte vill försvinna... : ))



Jag är glad för er skull, för all kärleks skull!
Visst är det väl så.... Alla har rätt till att tycka, tänka och känna.... 
Så här tycker, tänker och känner jag : ))

Stor kram till er alla.
Jessica 


37 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Åh så fint du skriver!! Din bror måste vara glad att ha dig som så omtänksam syster.
När man älskar någon så vill man ju att de ska få bli lyckliga, vad gör det om de är homosexuella?!
Stiliga killar, kram Suss

dianasdrömmar sa...

Fint skrivet.Så kul med bröllop och tur att din bror har en så klok och fin syster kram Diana

Annes vita rum sa...

Du skriver alltid så fint Jessica! Ofta du berör.... Så sant så kärleken är viktigast sen spelar det ingen roll... Snygga killar:) Ha de fint vännen...kramiz

Prinsessorna på Bellevue sa...

Så fint skrivet och vilket vackert par! Önskar dem all lycka till och toastwoman... Vilken ära!

Kraam
Petronella

Villa Ell sa...

Så härligt att få njuta av sommaren ....
Jag blir så rörd av att läsa ditt inlägg... Så fint!
Ja all kärlek borde vara accepterad... Man och man eller kvinna och kvinna, man och kvinna...
Önskar dig och dina en fantastisk dag på lördag...
Kramar Sandra

G:a Affären sa...

Ja, ditt inlägg är en hyllning till kärleken. Så fina de är och det blir säkert ett härligt och minnesvärt bröllop! Jag förstår att du fick uppdraget, syskonkärlek är också stort.

Önskar er alla varmt lycka till!

Kramar
Cia

Tidevarf sa...

Störst av allt är kärleken...men att vara glad för andras lycka är minst lika stort! :)
Jag tycker det är jättehärligt att du skriver inlägg med djup och känsla.

Tack för att du kikat in till mig nyligen, det gjorde mig glad.
Kram
Anneli

Sofia sa...

Ja, lycka till med ditt fina uppdrag! och lycka till till paret!
Sann kärlek varar...
Kram Sofia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh så fint du skriver och underbart med bröllopet!
All lycka
kramar Tina!!!

Rosa i huset i vitt sa...

din bror kan vara lycklig som har en syster som du.
kram Rosa

Viola sa...

Vilka fina bilder på det lyckliga paret, önskar dom lycka till och ha det så härligt på söndag, kram VIOLA

Life´s Silverlining and I sa...

Vilket vackert inlägg! Och grattis till att vara toastwoman!kram Nilla

Här är gudagott att vara ! sa...

Åh vilket kärleksfullt inlägg som man blir så rörd av att läsa !!!
Och vilken underbar härlig bild på det blivande bröllopsparet ♥ Dom ser såå lyckliga ut !
All lycka önskar jag dom och lycka till med ditt uppdrag som toastwoman !
Kram Anneli ♥

Anonym sa...

Väldigt fint skrivet! Jag håller med om varenda ord. Kärlek är det viktigaste, vem den riktar sig till är oviktigt. Hoppas de får ett långt och lyckligt liv tillsammans!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hej fina du.
Ja men visst är det så! det är liksom självklart att alla ska få finna den rätta i livet! Kön spelar ju ingen roll utan man önskar bara att alla får känna den där känslan som du beskriver för visst är väl vi alla värda den lyckan tycker jag.
Åh så spännande och härligt med bröllop till helgen! De är så fina så på korten:)
Kramar Jennie

Sanna sa...

Jessica tror å känner som du. Störst av allt är kärleken! Sedan spelar det ingen roll. Så fina killar å vilken lycka med dig som syster och svägerska!

Mitt hjärta fylldes av dina ord.

Jag är ledsen att jag varit dålig på att svara. Men det har varit en blommig jobb sommar för mig.

Ha en underbar helg och vecka innan det.

Blomsterkärlek till dig Sanna

Home2tiny sa...

Vilket underbart kärleksfullt inlägg. Så härligt att din bror funnit den rätta o ska gifta sig o du får äran att vara toastwomen. Önskar er alla en fantastiskt härlig dag på söndag o ett stort grattis till det snygga brudparet. Kramisar Tina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint du skriver...underbart att läsa !!! Lycka till som toastwomen !!!

Kraaaaam

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint du skriver...underbart att läsa !!! Lycka till som toastwomen !!!

Kraaaaam

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina rader du skriver om äkta kärlek. Jag kan bara hålla med dig. Det spelar ingen roll vem man håller kär, den är lika viktig för oss alla. Skönt med förstående syster.. Kul att du får vara toastwomen. Lycka till till er alla.
Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han kan vara lycklig din bror som har en så supergullig syster, såklart är alla lika värda. Jag tycker dom är så fina ihop, det lyser kärlek lång väg.
En av mina bästa vänner under studenttiden var gay, det var han som lärde mig bugga. Och så satte han upp mitt hår i otroliga frisyrer.
Kommer bli ett fint bröllop.
Stor kram
AnnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Ett vackert par!
Så härligt att kärleken kan växa. Jag älskar också min man otroligt mycket.
Ha en fin dag!
Kram Anette

FruNeroLindström sa...

Vilket underbart fint inlägg.
Så bra och riktigt skrivet, all kärlek är ljuv musik.

Jag lever ju själv i min kärleksbubbla till max nu.
Att få äran att ha två små underverk hos oss nu och en man som är min stora störtepelare och trygghet.
Tack så mycket för den fina grattishälsningen.
Ha en fortsatt skön vecka, och ha nu en härligt underbart ljuvlig söndag kram Malin

Änglarum sa...

Hej!tack för du delar med dig!! så jätte fint skrivet! önskar dem all lycka <3 de ser så fina o lyckliga ut :) kärlek är något alldeles unikt..hoppas du o dina har det gott i sommar land..kram Jessica

Bodil sa...

Åhh, så fint du skriver och jag håller fullständigt med dig. Kärleken är underbar.
Visst växer man närmare och närmare varann och det blir bara bättre tycker jag.
Ha en underbar fredag!
Kram Bodil.

My everyday life sa...

Vilken underbar syster du är och vilken fin bror du har. Ja kärleken den är underbar! Kärlek är lycka. Kram Nina

Maria - Wikers Liv sa...

Åh så fint du beskriver kärleken! Både den mellan dig och din man (som jag känner igen mig i SÅ himla mycket) och den mellan din bror och hans stora kärlek, hans man. Eller blivande ;)
Visst är det väl så att alla har rätt att känna kärlek och lycka oavsett vad det är till för kön! Man ser ju klart att det är kärlek dem emellan!
Själv har jag ingen som helst dragning till kvinnor, men har haft en kvinnlig jobbarkompis en gång som levde med en annan kvinna. Jag tänkte många gånger att de säkert hade lättare att förstå varandra i sitt förhållande just för att de var kvinnor bägge två... ;) Även om jag och min man förstår varandra rätt bra, så är vi nog olika som män och kvinnor ;)
Lycka till med ditt hedersuppdrag på söndag! Och du... tack fina du för de fina orden du skrev hos mig härom veckan! Om att jag är din vän här i bloggvärlden :) Ser fram emot att få träffa dig i höst!
Kram fina!
/Maria

Lotta Zetterling sa...

Vilken tur din bror fick en sån fin och kärleksfull syster som dig <3

Önskar er alla en kärleksfull dag!!

Kram Lotta

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Jag bara älskar sista bilden på din bror och hans partner, där ser de såååå lyckliga och malliga ut. :-)

Här har det regnat och åskat under förmiddagen, men ändå är det så varmt, svetten bara rinner på mig. Familjen har åkt på utflykt till Sjöfartsmuseet och jag är hemma och försöker få iordning på kaoset!
Många kramar från mig!

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Kärlek är vackert!
Å visst kommer även de såklart få ett fint bröllop å vara fortsatt lyckliga, härliga killar!
Ett underbart foto på dom.
Lycka till min underbara vän.
Kram från mig

Gunillasljusglimtar sa...

jaa jag blir rörd,oftast av alla dina inlägg,dom BERÖR verkligen! Detta var så fint skrivet om o till din bror o Benny.Man ska inte döma nån människa igentligen.det är såå lätt att göra det.Det är väl ändå lättare nu än förr Jessica? Bror din o du är så lika...Kram till dej fina Jessica..hoppas allt gick bra i helgen nu då:)) Gunilla ♥

Vi i Villa Ville kulla sa...

Verkligen fina tankar och funderingar du skänker oss!!
Och vilka snyggingar !!!
Ha det nu så bra med allt!!
Kramar Lotta

Villa Ell sa...

Hoppas att det var ett fantastiskt bröllop och att ditt hedersuppdrag som toastwoman gick bra, såklart det gjorde eller hur :-)

Må så gott och njut av allt lite extra...
Kramar Sandra

Lilla Rummet sa...

Vilket fin inlägg om kärlek som berör.
Hoppas ditt hedersuppdrag som toastwoman gick bra och att det blev ett fin bröllop.

Kram Britt

Marie maräng sa...

Så fint du skriver och jag håller verkligen med dig!

Stiligt par!

Hoppas att dagen blev riktigt lyckad och önskar paret all lycka på livets stig tillsammans!

Önskar dig en toppen helg!
Kram Marie

Gunillasljusglimtar sa...

Hoppas du har det gott Jessica.En kram kommer här från mej som inte mår så bra just nu...♥ Gunilla

Marie maräng sa...

Tittar in en snabbis och hoppas allt är bra med dig!

Kram Marie