onsdag 25 juni 2014

Stormen har lagt sig : ))

Studentstormen.....


...det är den som har lagt sig :)) 
Nu har jag varit lite mer än frånvarande kan man ju kalla det : )) eller hur! Flera veckor har det gått i student med allt vad det innebär och flera gånger under denna tid har jag tänkt att nu måste jag göra ett inlägg..... men tiden har verkligen inte varit på min sida om jag säger så.....
Jag beundrar verkligen er som gör fina inlägg trots tidsbrist... Inte en av mina egenskaper tydligen... men nu så : ))


Min, eller våran Emil ska jag naturligtvis skriva har nog haft den roligaste tiden i sitt liv de sista veckorna. Studentresa till Cypern med alla sina underbar vänner. Ni kan ju tänka er att dom har haft roligt : ))


När dom kom hem och då var det dags för bal, Emil och hans fina baldejt var heeeelt klart det vackraste paret, det ser ni ju : )) Sen har det varit fester och en massa andra roligheter varje dag.
På fredagen den 13 Juni var det dags för studenten! Glada, lyckliga och vackra ungdomar med hela livet framför sig.... Härligt!


















Jag bodde hos honom hela denna veckan och fick vara delaktig i så mycket roligt och träffa så många av hans fina vänner och deras föräldrar. Många lyckliga stunder och mycket tårar blev det under denna vecka, dessa ungdomar som levt så tätt inpå varann under 3 år insåg nu att de skulle skiljas åt och flytta från sin studieort.... Många känslor...
När det blev fredagskväll och studenterna skulle ut på en sista fest tillsammans så byttes vi av jag och gubben. Jag och Filip åkte hem och började förbereda inför lördagens studentfirande hemma med alla nära o kära, släkt och vänner.


Vi hade ordnat med tält på baksidan hemma och vädret var verkligen på vår sida, vi blev nästan 60 stycken! Bilderna ovan är precis tagna innan vi dukade upp maten.
Jag hade gärna visat bilder på studentbuffén men jag fotade så mycket annat så jag glömde helt enkelt bort att fota maten. Men det bjöds på helstekt fläskytterflié och kycklingfilé, rostad färskpotatis, västerbottenpajer, sallader och färska sommarprimörer mm. Sen blev det enkla kladdkakor med vaniljgrädde. Det blev en enormt lyckad kväll med god mat och dryck och underbara människor : ))


Veckan efter studenten, midsommarveckan så skulle vi städa ur lägenheten med allt vad det innebär : )) Nu är allt detta gjort och Emil bor hemma under sommaren för att till hösten börja på universitetet och läsa till civilingenjör. Tur att det är 5 år mellan killarna och att det dröjer innan du flyttar sa jag till Filip.... Men mamma, jag ska också flytta efter 9:an och gå Elitfotbollsgymnasium, och jag börjar ju 8:an till hösten.... Jooo, jag vet säger jag... men jag vill inte tänka på det nu : )) 
Nu njuter vi hela familjen över att ha en hel sommar framför oss och tillsammans!

Ha en underbar onsdag kära vänner.
Kramar
Jessica 

32 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bal och studentbilder! Här har vi gått igenom samma procedur med mellansonen men vi har bara ett viloår sen är det dags för minstingen :) Hoppas du snart får semester och tid för avkoppling, här längtas det, kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Oj vilken stilig grabb. han måste vara farlig för flickorna. Förstår att du lider att inte ha dom i din närhet och att nu lillkillen säger att han ska flytta också. men som jag håller på att lära mig så är det ju att leva i nuet och ta vara på det som är här och nu. Så njut nu i sommar när du har båda killarna hemma.
Kram Helena

Unknown sa...

Vilken grann påg!
Ja det är en härlig tid de "små" liven har. Vår student är också över nu och El hade en fantastisk studentfest sade hon. Hon var supernöjd. Som tur var behövde vi inte fota om vi inte ville, vi hade "egen" fotograf. Lite lyx.
Härliga bilder du bjuder på.
Och du.. VÄLKOMMEN TILLBAKA!
Jag har saknat dig.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Åhhhhh vilket vackert par! Förstår verkligen att dom var vackrast av alla!
Så fint ni ordnat i trädgården, ser verkligen inbjudande och mysigt ut.
Jaa du, visst är det jobbigt när dom blir stora och flyttar hemifrån , nu får du njuta av din yngsta son ett tag till i varje fall. Vet precis hur du känner, exakt. Konstigt nog har vi flera bekanta som tycket att det är skönt när barnen flyttar hemifrån! Så märkligt, går inte att förstå !

Kramar Anncathrine

Julia sa...

Felicidades por la fiesta.Me ha encantado tu post, tienes cosas muy interesantes, felicidades por tu bloc. Te invito a visitar el mio, esta semana damos la bienvenida al verano con un monton de propuestas interesantes. Espero que te guste y te hagas seguidora y si ya lo eres gracias por tu visita. Elracodeldetall.blogspot.com

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är mycket roligt med en student i huset, så bra tält ni hade med så många sittplatser. Och sonen och hans baldejt är jättesnygga, så fin klänning hon hade. Och fint med matchande fluga. Roligt och se dina bilder.
Kramar/AM

Anonym sa...

Vilket fint par :) förstår att ni är stolta över er student! kram Sofia

Anneli sa...

Jättefin han är din stora kille.
En mysig tid med studentfirande och allt.

Min son tog studenten för 5 år sedan och dottern 2 år sedan, och oj, vad tiden går fort.
Jag har fortfarande båda två hemma och jag njuter för jag vet att det bara är en tidsfråga innan de flyger iväg från mamma, snyft!

Ha en fin sommar tillsammans,
kram Anneli

What's in a day sa...

Hey Jessica,

Good to hear from you, what a lovely pictures, it looks like a great party!!!
You must be very proud...it is realy nice.

Take care!
Hugs and smiles to you,
Eefie

Villa Ell sa...

Vilka härliga veckor ni har haft tillsammans allihop!!
Riktigt snygg balpar!! Förstår att tiden har rusat iväg men hoppas också att du och familjen har hunnit att njuta av festligheterna!
Sv: jag kan inget om olivträd! Det hängde döda blad på det! tog bort alla, klippte av lite torra grenar!
Vattnade det (man ska ställa olivträdet i en spann med vatten så att det täcker jorden sen när vattnet slutat bubbla så har det fått ordentligt med vatten! Man kan också skrapa på barken/stammen för att se om det lever! Är det färsk grönt under så lever det även om det ser dött ut!)
Sen ställde jag det mot husväggen så att det blev varmt för det när solen skiner!

Ärligt så är jag rätt chockad själv att det tagit sig men roligt!

Kram på dig och kul att höra av dig igen!

Sandra

Lotta Zetterling sa...

Men oj vad tiden går fort tyckte nyss han började på gymnasiet :) Så fin han är och så härlig fest ni verkar ha haft. Ja våran minsting börjar gymnasiet nu till hösten så vi har en student kvar :)

Hoppas du har det bra och jag önskar dig en härlig sommar <3
Kram Lotta

Life´s Silverlining and I sa...

Oh vilket vackert par! Stili han är din son. Känner också att det är tur att man har några år mellan barnen. Fast mina yngsta är tvillingar:) Kram Pernilla

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Tack min kära vän för ett tervlig fest(firande av Emil), eller tacka Emil så mkt.
Ett stort tack för den mkt goda mat såklart.
Kram Victoria

Prinsessorna på Bellevue sa...

Stilig son och vackert par! Vet preciiiis vad du pratar om… Vi hade student samma dag och flytt från Norrköping och hem igen och herreguuu, trodde jag skulle stressa ihjäl mig… Men det blev bra till slut, men sedan satt man mest och stirrade i ett par dar… ;)

Kram kram
Petronella

Frida G Svensson sa...

det måste vara en stor stund att se sin "lilla unge" springa ut och vara skolklar!

The Place To Be sa...

Men åh vad kul även om jag förstår att det är mycket jobb!

Så fina bilder du bjuder på! Vilken jättefin klänning!

Kram Malin

Stina sa...

Väldigt fina bilder.:-) Kram

Marie maräng sa...

Vad skönt att höra att allt gick bra för er... Visst är det lite skönt nu när allt lagt sig efter allt studentstohej :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Mittgodastefinaste sa...

Vilket vackert balpar! Så roligt ändå allt runtom studenten!

Jag är också sådär, har liksom inläggen i huvudet men får liksom inte tiden att få dem in i bloggen..

Önskar dig en fin helg!

Kram Jenny

Maria - Wikers Liv sa...

Hej vännen! Så fina bilder! Vilket härligt inlägg! Det där med student, det tar tid. Men det är ju så vansinnigt mysigt!!! Och vemodigt... något som liksom tar slut och annat tar vid ,)
Kram och trevlig helg!
/Maria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Va skönt att allt klaffade och blev så lyckat !! Jag blir alltid så gråtmild när jag ser studenter..dom är så vackra o lyckliga !
Kramar

Home2tiny sa...

Vilka fina bilder på din stiliga son. Japp studenten innebär mycket jobb men jisses så kul det är. Nu har vi några år på oss att planera till nästa. Ha en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

Gunillasljusglimtar sa...

Underbart inlägg o såå snygg son naturligtvis! Då har väl du haft lite annat att tänka på kan jag tänka mej än att blogga! dentiden kommer ska du se...Kram på dej fina Jessica! ♥ Gunilla

Unknown sa...

Väldigt vackert par, och snygg son har du. Så mycket fint du visar, första gången jag är här på besök:) Nästa år skall min yngsta ta studenten, tur att det är ett helt år kvar.
Ha en fin sommar.
Kram/
Berit

Unknown sa...

Åh så stilig han var. Är så skönt att ha dom hemma nu under sommaren. Elinore drar iväg hon också för att läsa vidare. Just nu så njuter jag och är såå glad att Ida har två år kvar.
Gäller att vara här och nu. :D
Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder och härliga studentbilder!
Önskar dig en skön sommar,
Titti

Maria - Wikers Liv sa...

Hej igen vännen!
Det finns något till dig, hos mig om du har tid och lust ;)
Kram och trevlig helg!
/Maria

Marie maräng sa...

Hoppas du har en riktigt skön sommar!
Kram Marie

Änglarum sa...

Hej Jessica! vilken stilig grabb <3 och underbar examen.Så skönt att han kan pusta ut från studierna nu!! önskar honom Lycka till <3 antar att du njuter av sommaren nu?! här råder sjukstuga med lunginflammation så ingen sol för mig!! var rädd om dig o njut så länge värmen varar :) kram kram Jessica

jannice lindell sa...

Vilka underbara bilder! Så fin klänning //Jannice

OlgaA sa...

Hej och ho! Vill bara önska en trevlig helg, fina du :)

kram/Olg@

Marie maräng sa...

Tjingeling!
Hoppas allt är bra med dig!

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie