fredag 14 augusti 2015

Sensommar... som i SEN sommar :)

.... så kan sammanfatta både sommaren och mitt bloggande :)


... men hur som helst nu är vi här båda två, sommaren och jag : )
Semestern har kommit och gått och nu har jag börjat jobba igen och då kom solen och värmen, men bättre sent än aldrig som sagt.


Jag har haft jour under hela semestern så de har blivit en hel del jobb ändå, men det har funkat.
Första semesterveckan hände det mycket, killarna fyllde 15 och 20, Filip tog körkort för EU moppe, AM kort tror jag det kallas och Emil fick sitt slutliga svar på antagningen till det program han sökt på Universitetet. Nu har han fem år framför sig sen är han nybakad Civilingenjör med Industriell Ekonomi som inriktning... En svettig vecka med andra ord :)


Bägge killarna har jobbat under sommaren så vi har mestadels varit hemmavid och på diverse fotbollsplaner runtom i Sverige :) En tripp till Göteborg på fyra dagar har vi dock hunnit med och det var riktigt härligt.


Jag har sagt det förr och ni börjar säkerligen tröttna på mina ursäkter men om ni bara visste hur mycket jag tänker på bloggen och bloggandet och jag saknar det verkligen då jag är frånvarande...


... men det har kommit i skymundan mer än en gång och jag har haft, och har fortfarande mycket på det privata planet att tampas med...


Jag har berättat om en person i min närhet som fått en allvarlig sjukdom, det är både en muskel och demens sjukdom som bara blir sämre och sämre... Det är helt klart en anhörigsjukdom, då hon själv inte upplever sig på det sättet vi gör... Det är ju egentligen bra för hennes skull men faaan va jobbigt det är, så jävla orättvist, detta ska inte få drabba en person som är den snällaste och goaste som finns, inte någon såklart, men absolut inte henne.. Men vi håller ihop, stöttar varann och går hand i hand genom detta.... Styrka och grymt stark kärlek till varann kommer att hjälpa oss... tror jag i alla fall, det känns som det... Måste försöka tänka positiva tankar... 


Jag visar er en blomsterkavalkad från vår trädgård.. den är som vackrast nu, det är precis som om den legat lite i vila under alla veckor med regn och rusk och så kommer en vecka med värme och sol, då vaknar den till liv..






Hoppas allt är bra med er och att ni haft en härlig sommar.

Vi ska få underbart väder i helgen och det kan inte passa bättre då det är fotboll i dagarna två.

Stor kram till er.

Jessica 

11 kommentarer:

Anna sa...

Härligt att sammanfatta sommaren så där, man glömmer så lätt ;) jättefin blomsterprakt i din trädgård och visst är det härligt ( och lite läskigt också) med dessa milstolpar i barnens liv, har själv en 17-åring och 19-åring som nu ska bege sig ut och pröva lyckan i världen:) Ha en fin helg, kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till killarna! Hoppas din semester varit bra i alla fall och att din vän kan bli bättre. Jobbigt när någon nära mår dåligt. Vackert i din trädgård. Stor kram till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Tur jag kollade bloggen innan jag börjar
bära grejer. Gissar att du kollat i mobilen,
tänkte inte på att all info i högerkanten
försvinner då. Idag kl 10 öppnar vi, sist jag
hörde var vi 7 som ska sälja. Björnbärsvägen i
Vålberg, kör mot Oslo från Karlstad. Kommer
vara skyltat nere från centrum, korset vid Preem
och från 45:an. Du är varmt välkommen.
Mejla om något krånglar: livese2003@hotmail.com
Jag kollar av mejlen under fm....
Stor kram/AM

Unknown sa...

Åhh vilka vackra bilder du bjuder på.
Bloggen får väl ligga åt sidan så du återkommer till den lite då och då precis som du gjort. Det är väl viktigare att du tar hand om dig själv och dina nära och kära. Vi finns här och väntar på dig när du tittar in vilket är så trevligt när du gör.
Det låter som du ändå har haft en bra sommar trots jobbigheter. Som tyvärr kommer och går livet genom även om man inte vill det.
Nej, nu ska jag göra det sista innan vi kör till min äldsta dotter och hjälper henne flytta.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Gunillasljusglimtar sa...

TACK fina Jessica för din titt hos mig! jag blir alltid så glad över det och när du bloggar igen:) Underbara bilder visar du också!!
Såå jobbigt och tråkigt med din nära anhörig:( Man blir så ledsen då. Hoppas du får lite lugn o ro framöver o att vi träffas här igen Varma kramar Gunilla ♥

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Kramar i massor
.
Å såklart , stort + säger som alla andra så fina bilder
men jag ser ju din trädgård ibland . Så fint som Du/ ni har.
Alltså gröna fingrar har ni ju båda
kram kram
Toya

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har i trädgården...härligt somriga bilder med mycket lila inslag ;))fint tycker jag!!...och sjukdomar är aldrig roligt att få....det har hänt mina nära anhöriga också....sååå ledsamt !!!
Men nu ska vi få en solig vecka så ut och njut av solen ;)))
Kramis bia

Fru Sederblad sa...

Åh, vad fint ni har det i trädgården! Underbart! Och skönt att du är tillbaka igen...

Mittgodastefinaste sa...

Kul att du är tillbaka igen! Underbart blommigt i din trädgård!

Kram Jenny

Sofia sa...

Kom med i klubben! =) I dag gjorde jag mitt första
inlägg sen i Juni! ;) Det blev bara så.. som du skriver
det är ju så mycket annat på sommaren.
Förstår att ni har det super jobbigt... och särskilt du! Tänker
på dig...<3 <3
STOR KRAM
sofia

G:a Affären sa...

Vilket härligt inlägg med så många fina bilder.
Däremot är det sorgligt med den sjuka kvinnan, skönt ändå att ni har varandra som ger er styrka.
Och så har du dina söner att vara stolt och glad över! Den yngre verkar ändå redan nu ha en vilja hur framtiden ska se ut, det är bra nu när nian har börjat. Och den äldste kommer säkert att få jobb efter utbildningen, ingenjörer verkar det var brist på. Fotboll på detta gör det ännu bättre!

Den glaslyktan på fot är så fin!

Kramar /Cia