fredag 1 juli 2016

Allt har ett eget liv :)

Äääääntligen fredag igen...


..så underbart så man har svårt att sätta ord på det :)
Fredagar är speciella och mycket efterlängtade, speciellt de veckor jag varit i Stockholm och jobbat som jag varit denna vecka, då känns den liksom extra bra :)


Gick runt i min trädgård igår kväll när jag kom hem, maken är inte den bästa på att vattna, så jag måste kolla så inget behövde akut hjälp efter att jag varit borta.


Vi har många rabatter och stenpartier med perenner och allt blommar för fullt nu..



Jag vet inte ens vad alla blommor heter, det är ju lite dåligt faktiskt men så är det :)


Den här som ser ut som en liten stickig boll nu men blir jättevacker när den slår ut, mörklila i färgen.


Dessa små skönheter sprider sig som ogräs och är så fina, jag fick några plantor av en granne för nåt år sen och nu täcker de allt och lite till.


Växthuset var i akut hjälp när jag kom hem... Snuuustorrt överallt :)

Piplök


Det här vet jag inte vad det är, de har vuxit upp lika fort som ogräs i en av krukorna som jag sått avokadokärnor i, jag vet inte om det är själva avokadon som börjat växa o gro eller nåt annat :) De får växa ett tag till så får vi se... det kanske helt enkelt bara är ogräs :)

Timjan

Persilja




Ja... allt har sitt eget lilla liv i en trädgård, förändringar sker nästan dagligen på vissa plantor och växter..... Jag älskar den här perioden, för att inte tala om när man kan börja skörda :)

Hoppas allt är bra med er och att ni har en härlig helg framför er, vi har såklart lite fotboll, både Emil och Filip har match imorgon och sen har Filip ytterligare en på söndag kväll. Så vi ska åka Värmland runt verkar det som :)
Så fotboll blir det, jag hoppas även på en väderlek som tillåter att jag är ute i trädgården lite, det behöver verkligen rensas nu. Grilla ska vi absolut göra, bra väder eller inte :)

Nästa vecka fyller killarna år, Filip 16 på måndag och Emil 21 på fredag... jädrar va tiden går :)
Ha en jättemysig helg, jag hoppas att ni får vackert väder.
Kram kram 
Jessica 

25 kommentarer:

Anneli sa...

Så underbar trädgård du har!
....och växthuset gillar jag.
Härligt att bara gå runt i trädgården och njuta av all grönska.
Visst är det så att det blommar och grönskar lite extra mycket i år?
I alla fall kan jag tycka att det gör det här hos mig..........

Fulltecknad helg har du med mysiga saker.
Samma här.........vi har butiken öppen, går på loppis, åker till lantstället, grillar osv.
Så nu önskar vi oss lite sol och blå himmel också!

Ha det fint nu,
kram Anneli

Meta sa...

Växthus är härligt men det kräver sin skötsel det blir fort varmt och torrt. Härliga tomatplantor du har där får ni gotta er lite längre fram.
Ha det gott och njut dagen, lycka till för killarna med fotbollen.
Kram Meta

Unknown sa...

Jag blir så avis på ditt fina hem.
Inte behöver du skämmas. Det är inte alltid jag skriver ut min sjukdom. Jag har diagnosen Fibromyalgi. Konstant hör smärta i kroppen. Men jag har kommit en bra bit på väg i mitt tänk och vardag i min sjukdom. Så jag överlever. Men skäms inte fina du. Jag tycker om dig ändå.
Ha en fin kväll

Kramar
Lene

House and Garden by Bia sa...

Så mysig trädgård ni har !!...åh alltså har vi barn i samma ålder...min dotter fyllde 21 den 21 juni...ja visst går tiden fort !!
Allt är bra med mej vännen !
Trevlig helg !
Kramis bia

dianasdrömmar sa...

Vilken vacker trädgård kram

Browneyedgirl sa...

Vilken underbar trädgård du har :) Och växthus skulle jag vilja ha, kanske en dag när vi får större trädgård. Drömmer vidare så länge. Stor kram fina du och ta hand om dig <3

Anonym sa...

Woooo vilka underbara Foton....
Trevlig helg!

MirandaMaräng sa...

Såå vackra blommor. . . . .och charmigt växthus du har!! Gillar verkligen dörren med patina. . .!!! Blir bara finare med åren!
Ha en härlig helg fina du (Här öser tyvärr regnet ner)!!
Stor Kram

Lovisa sa...

Vilken fantastisk trädgård du har! Så fina blommor!

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione sa...

Vilka vackra liljor :D

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fin trädgård du har,torrt eller ej!! Hahaha..jag vet inte många namn heller på blommor o sånt:) Då har ni kalas framför er förstår jag! Här ska det åkas iväg på syskonträff för mannens systrar.Ser såå mycket fram till det! Kram så länge ❤

Home2tiny sa...

Vilken härlig trädgård du har och jag har skrivit det innan men gör det igen:):) det där växthuset alltså, vill ha. Är så himla sugen på ett sådant men det får vänta ett tag, mycket vi måste ta tag i efter branden först. Ha en fortsatt härlig helg. Kramisar Tina

Days by Johanna sa...

Så fint du har det i trädgården! :)

hoppas ni får bra väder när ni skall se fotbollen!

Helenas enkla vardag sa...

Gud så mysig trädgård du har. Bolltistel tror jag den blåa bollen med taggar på heter. Växthus står högt på önskelistan hos mig också. Hade ett när jag var
20 år, men det är ju nu jag skulle ha större nytta av ett..
Kram Helena

anettan sa...

Så mycket fint. Denna fredag var speciellt bra då jag går på semester. Så gott. Kram Anette

Erikslundsliv sa...

Oj vad det växer hos dig! Fin miljö där i ditt växthus. Det ser så mysigt ut att få gå där och greja lite med växter och krukor. Snart är det ju också skördetid. Tiden går ju som bekant fortare än fortast!;-)
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Hannis sa...

Underbart! Växtkraft är det bästa som finns.
Livgivande=))

Hoppas att du har sköna dagar nu och att du är hemma den här veckan.
Kram Hannis

Mittgodastefinaste sa...

Åh vilken underbar trädgård du har!

Kram Jenny

Anonym sa...

Vet precis hur skön det är att få komma hem när man jobbat borta!
Vilken underbar trädgård du har, njut!!!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbara bilder :)
Hoppas allt är bra med dig !
Kram Pia

anettan sa...

Så mycket fint du har i din trädgård. Kram Anette

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så himla härligt vilken
vacker trädgård underbart!
Njut av fina sommardagar vännen
Kramar

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vackra bilder.
Hoppas du har det riktigt bra
Kram Pia

Sofia sa...

Underbara sommarbilder från din trädgård! =)
Hoppas du har fått börja skörda nu..
Stor kram
Sofia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh så himla vackert vännen!
din trädgård är ljuvlig
Vackraste veckan till dig