onsdag 9 mars 2011

Pasta, kyckling & Ädelost

Hemma hos mig så äts det mycket och god mat.
Med tre killar och två som fortfarande växer, en i tonåren och en på väg dit så går det åt mycket mat, men inte mig emot eftersom det är lite av en hobby att laga mat :)
Ett av mina många favorit recept är detta..
Kyckling, pasta och ost, vem älskar inte det.
Jag tänkte därför dela med mig av det till er för att ni ska få smaka på denna underbara och mycket enkla rätt.

Detta behöver ni till ca 4 personer.
300 gr tagliatelle
125 gr vit gräddädel ost
475 gr kycklingfilé
Smör till stekning
Salt & Peppar
2,5 msk balsamvinäger
100-150 gr ruccolasallad eller den sallad ni tycker bäst om
1 förpackning körsbärstomater
En rödlök
2 vitlöksklyftor

 Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen, strimla kycklingen och skär ädelosten i skivor.
Stek kycklingen i en panna och krydda med salt och peppar.
Hacka vitlöken smått och lägg i pannan med kycklingen.
Häll över balsamvinägern.
Låt allt få fin färg.
Skär tomaterna och rödlöken
Varva pasta, kyckling, ost, sallad, tomaterna och rödlöken i en stor vacker skål, ev. lite mera balsamvinäger.
Ät & Njut :)
(Hade tyvärr ingen fin bild att visa men jag lovar ni blir inte besvikna på resultatet)


4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej.. trevligt att "träffas":) ..Mmmums vilket gottigt recept du bjuder på.. tror bestämt att detta ska prövas te helga:).. Pia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej igen Pia. Supertrevligt att träffa dig med. Jag har en bloggkompis!!! :)
Prova, det är verkligen gott. Det smakar naturligtvis absolut bäst med ett glas rött till.
Kram Jessica

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter suuuupergott..:)
Det måste jag testa nån dag!

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Susanne.
Oj vad glad jag blir att du har hittat mig :)
Jag lovar att detta recept är underbart gott.
Jag älskar att laga mat/baka och kommer dela med mig av allt här på "min blogg" oh va jag tycker det är kul att nån läser det jag skriver...
Ha en fin kväll du med.
kram Jessica