torsdag 10 mars 2011

Mat & Bak, i mitt kök är mitt hjärta....


Denna skylt = Så är det :)

I vårt hem är det mitt kök, men alla är mer än välkomna in och smaka och njuta av god mat och god dryck.
Som sagt jag älskar att laga mat och att baka, det brukar oftast bli under helgen (men ibland under veckan också) men särskilt på helgen då man är ledig för att verkligen kunna njuta av tiden i köket, låta mat/bak ta den tid det behöver och njuta av vad som skapas och sen avnjuta det man lagat med familjen.
Det är lyx tycker jag, att sitta med mina 3 killar i köket och äta, prata, äta.....
Familjen... dvs min sambo och våra två söner 10 & 15 år. De tycker allt "mamma" lagar är det godaste i hela världen, är inte det härligt :) 


Jag älskar även inredning och gamla saker, denna bok fick jag av min farmor en gång i tiden.
En bok från 1935 om konservering, göra sylt, krämer och lite allt möjligt. Den används och har sin speciella lilla plats i mitt kök :) Min farmor brukar alltid säga att jag är lik henne (vi älskar mat/bak lika mycket) vilket är den största komplimang jag någonsin kunnat få. Min farmor är bäst!


Även dess underbara gamla böcker har jag en gång i tiden fått av min farmor, underbara att läsa.
De finns i en liten vrå i vardagsrummet med andra gamla böcker, både fina att se på och intressanta att läsa.
Imorgon är det fredag... Jag brukar alltid baka eller laga nå´t riktigt gott då.
Jag ser fram emot att dela det mer er.

Ha en skön torsdagskväll :)



2 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Så mysigt i ditt kök :-) Tusen tack för dina rara ord, det värmde ska du veta. Ha nu så gott och en mysig fredagskväll önskar jag dig, nu ska jag strax iväg på tjejmiddag... :-)) Kraaaam Paula

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Oh va jag blir glad att du tittat in hos mig... Hoppas du får en härlig kväll med din väninnor :)
Kram
Jessica