onsdag 27 april 2011

Snart blir det paj!

Fantastiskt.


Tänk på vad som händer under en veckas tid i jord och mylla när solen och värmen kommer.
Det måste fullkomligt explodera under marken och inuti alla träd och buskar.
Så fort som det börjat växa och grönska i år kan jag inte komma ihåg att det någon gång tidigare gjort.
Inte mig emot : ))


Till helgen så kan jag säkert skörda rabarber till en liten paj skulle jag tro.
Blir det för lite så får jag fylla ut med det lilla jag har kvar av rabarber i frysen sen förra året : ))
Oj va populär jag kommer bli hemma (hihi) nybakad rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås till.
Åhh, jag kan nästan känna doften redan nu, härligt!
Riktigt längtar...

Ha en riktigt fin kväll.
Kram
Jessica

7 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Uuunderbart gott med paj..:)

Kul att det finns blir fler som gillar stenar..;)

Ha en härlig kväll
Kraam Susanne

Anneli sa...

Hejsan.

Nu blev jag riktigt full i skratt.....vet du vad vi ska äta till kvällsfikat?
Rabarberpaj med vaniljsås!

Plockade de första stjälkarna i eftermiddags.
Ska bli sååå gott....

Ha det fint vännen,
Kram Anneli.

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Så gott och mysigt med att kunna hämta från sin trädgård...
Och rabarber saft är ju såå gott med!

Ha en fin kväll och tack att du tar tiden hos mig och skriva ner så fina kommentarer :)
Jag blir så glad men själv har jag haft lite mindre nu till bloggandet och när min andra hälft är hemma så vill inte jag hålla på på så mycket tankem på vårt vardag...

Ha en fin kväll!
Nu ska jag börja lägga mina 4 härligabarn ocg ta hand dom disken och sen ska jag ta och måla lite :)

Kram Sirpa

Änglarum sa...

Åh! det är så somrigt med Rabarberpaj.. Åt mjukglass ute förut,o fick sommar feeling. ha en go kväll! kramiz Jessica

VACKRA hem & interiör sa...

Ja vilket fantastiskt väder vi har/haft, gäller att passa på och njuta... Kanske ska gå ut och se hur det står till med vår gamla rabarberplanta. Vem vet det kanske räcker till en liten paj här också i helgen.
Ha en fin kväll du också.
Kram
Pia

Vintage House sa...

Rabarberpaj är bland det godaste jag vet:)
mums
önskar jag hade rabarber ska försöka fixa det i år...
kram
sandra

STENLYCKA sa...

Ja tänk igår gick jag och tittade på mina rabarber och jag tro också det blir paj till helgen, vad det växer, tänk vad värme och sol kan göra.
Nu skall jag ta bilen till staden och se om jag kan hitta lite vårkläder, skall snart bort på kurs några dagar med jobbet och kände att jag inte hade något att ha på mig.....
Önskar dig en fin torsdag!
Kram Raina