fredag 29 april 2011

Traderafynd

Äntligen fredag & helg.


Den här veckan har gått väldigt fort och nu är det helg igen.
Den här helgen delar vi på familjen och det är inte så kul tycker jag, vill helst att vi ska vara på samma ställe : )) men så här blir det ibland.
Lillkillen ska på innebandycup i Mora så dit åker han och gubben idag och kommer inte hem förrän på söndag : (
Jag och den stora killen stannar hemma för att åka på fotboll 18 mil söderut imorgon, till ett ställe som heter Eskilsäter, hjälp sa jag med mitt dåliga lokalsinne, hur ska jag hitta dit...
Det är lugnt mamma sa äldste sonen, jag har GPS i min mobil... Skönt att inte behöva åka flera timmar tidigare i onödan för att inte komma försent om man åker fel, jag är hopplös på att hitta : )


Så ikväll ska vi grilla jag och stora killen, det är nog inte helt omöjligt att det dyker upp några tonårstjejer också : )
Sen ska det nog bakas lite under helgen. Jag måste ju prova mina senaste traderafynd så att de fungerar, (hihi) Jag hade sån tur att få bakformarna för 9:-/st en på 3 liter, perfekt när man ska baka en tårtbotten, stor och fin! Den lilla är på 1,5 liter och blir perfekt till alla smaskiga sockerkakor som ska bjudas på till utomhusfika!
Sen kom jag över 40 st!! fina gamla mazarinformar för en enkel liten 5 krona! Åh va lycklig jag blev då, tycker de är så fina! 


Hoppas ni alla får en finfin fredag.

Stor kram ¨
Jessica

10 kommentarer:

VACKRA hem & interiör sa...

Vilka jättefina bakformar du kommit över - Lycka!!!
Ha en fin Valborg!
Kram
Pia

Ardisia sa...

Hej! Du hittar säkert, du har ju en liten kartläsare med dig i bilen!

Låter som våra helger, matcher/cuper här & där. Nu har det varit relativt lugnt ett tag då innebandysäsongen tog slut och fotboll har inte riktigt kommit igång ännu.

Vilka fynd! Kul med vackra saker som även är praktiska =)
Ha en toppen valborg & kör försiktigt & lycka till på matcherna!
Kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Grattis till din traderafynd.
Det är spännande med tradera, men det har hänt att jag har förköpt mig. Men jag har även fått tag i saker som jag har letat jättelänge efter på loppis.
Ha en fin helg!
kram Anette

Lotta Zetterling sa...

Här hemma har vi också cup i innebandy hela helgen. Sista för säsongen sen börjar fotbollen.Ibland blir det lite mycket efter ha flängt runt i 15år med alla barnen. Så jag är inte alltid med nuförtiden. Nu finns ju alltid pappan med :)Kör försiktigt och hoppas du hitar bra, jag har själv jättedåligt lokalsinne skulle nog inte ge mig iväg själv!!

Kram Lotta

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Vilka fynd du gjort,då har du nåt att fylla godsaker i.
Ha en bra helg å var rädd om er i trafiken ,kör försiktigt(det gör du)men akta dig för "dårarna"!!
Saknar dig kram din vän
victoria

Maria sa...

Små och jättebra fynd du gjort. Tack för dina underbara kommentarer om min blogg. Men nu kör vi igen :) Ha en härlig Valborg. Kramar från Maria

Majas skafferi sa...

HEJ! Cuper hör till på helger när man har idrottande barn.. både kul och tröttsamt tycker jag. Hoppas ni hittar! Eskilsäter, måste vara ett litet ställe?
Vilka trevliga tradera köp! Även jag fyndade idag, i en antik/loppisbutik i stan. :) två mjölkflaskor med porslinslock bla..20:- styck.

Ha en trevlig valborgs helg!

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar Valborg och en skön maj! Må alltid solens strålar nå ditt hjärtas rum!!!
Varma Kramar Raina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fynd! Ser fram emot fler gooooda recept här i framtiden... ;0) Hoppas du får en mysig helg trots allt farande. Förstår precis hur du känner det. Får också lite lätt panik när jag ska någon stans jag inte har varit på förr.

Kraaam/ Anna

Monica sa...

Hej !!
Härligt med goa recept,kan man aldrig få för många av !!
Hoppas helgen blev bra och att du fick en fin valborg och första maj.
Tack för dina fina ord hos mig. Jag kommer att fortsätta följa bloggvärlden av o till, även om jag själv inte längre är aktiv och kommer alltså att titta in här då och då,
Önskar dig en fin vecka,
Kram,
Monica