fredag 16 september 2016

Jobba borta, jobba hemma..


Måndag och fredag...


... känns som om veckorna går så fort, nu är det ju fredag igen :)

Den här veckan börjades i Stockholm på mitt kontor på Arlanda. Där är det liv och rörelse hela tiden, människor överallt, flygplan som lyfter och landar utanför fönstret hela dagarna. En enorm puls, det är en härlig arbetsplats som jag verkligen älskar!

När halva veckan hade gått så fortsatte samma arbete fast på mitt kontor hemma.
Lite skillnad, mitt i den Värmländska skogen jämfört med Arlanda :)

Mitt hemmakontor.....

Verktygsförvaring från pappas garage får agera kontorsförvaring.


En bit hönsnät och lite gamla brädor fick bli en variant av en anslagstavla.



Ett kasserat vitrinskåp i furu som fått en klick färg, perfekt.




Ett gammalt skrivbord från farmor och farfars tid i huset som stått på vinden fick dela färgburk med vitrinskåpet.


Mormors gamla soffa om jag skull råka få besök :) Bossa har vässat klorna på ena dynan :) ser ni?



 Förvaring i form av gamla möbler tycker jag om, återigen, med lite färg så blir dom som nya och fungerar utmärkt att gömma alla pärmar i.


Rostiga klämmor som också kommer från farmor och farfar, jag hittade dom i garaget, farmor hade dom på sina bingobrickor för att hålla fast bingobången har hon berättat. Tack för dom :)


Lite nyare klämmor från Granit.

Ja, så ser mitt hemmakontor ut, lite arvegods, lite nytt och lite återbruk.

Hoppas allt är bra med er och att ni haft en härlig vecka, för min del så har det varit väldigt mycket jobb, vi håller på med lite nya projekt och det kräver sin tid och sitt engagemang, men det är riktigt kul!

Fredagen blir ganska lugn, Filip kommer hem sent ikväll och det ska bli sååå mysigt, Innan dess så ska jag hälsa på min lilla mamma en stund och fixa lite här hemma, man blir efter lite när man är borta och jobbar.

Imorgon så åker jag och Filip och tittar på Emil som har fotbollsmatch, (Gubben är fotbollstränare och har match med ett av sina lag så han kan inte hänga med) värsta derbymatchen är det för Emils lag imorgon det är alltid extra kul och spännande :) Efter matchen så ska dom ha en lagfest, de har några matcher kvar innan säsongens slut men de är redan klara som seriesegrare :) Det ska dom fira med en fest och de ska klä ut sig till olika gudar... Haha, jösses, Emil ska vara guden Tor, han har sytt en röd mantel, köpt nån typ av tröja med "inbyggda" muskler och köpt en hammare på BR leksaker... Han har även köpt en hårspray som skulle göra honom till blondin för en kväll :) Herregud så kul :)



Såhär glad var han efter att de säkrat seriesegern förra helgen :)

Ha en underbar helg alla fina.

Stor kram 
Jessica 


20 kommentarer:

Dixi Wonderland sa...

Önskar så att jag också kunde ha ett kontor här hemma eftersom att jag jobbar med mina sociala medier på heltid men när vi flyttar så förhoppningsvis blir det ett :)

House and Garden by Bia sa...

Hej Jessica !
Först vill jag bara säg att vi har varit hemma i två veckor nu ;)...tiden går fort !
Nu börjar det lugna ner sej lite, så inläggen kommer förmodligen lite tätare framöver...pappa mår bättre och väntar på att få åka tillbaka till hemmet, mamma orkar inte sköta om honom eftersom hon också är sjuk...såå ledsamt !
Jag är ju en stor romantiker och vill att allt skall vara som vanligt och som förr !!men det är ju omöjligt när föräldrarna börjar bli ganska gamla!!
Men det är bara att gilla läget...
I morrn ska dottern ha vernissage med två andra konstnärer och ställa ut sina tavlor...ska bli såå spännande...det är första gången för alla tre unga konstnärer ;))...så det blir även spännande för oss som ska dit förstås...tidningen har också varit där och intervjuvat dom så i morgon är dom med in morgontidningen här ;))...önskar dej en trevlig helg !!
Kram min vän !

Meta sa...

Ja visst går det fort och speciellt när det är så fint väder som det varit nu ett tag. Härligt kreativt arbetsrum du har där får du nog mycket uträttat. Gamla saker gör ofta en stor skillnad.
Härligt när barnen blir glada för att de gör nåt bra och så duktiga de är.
Ha nu en fin helg
Kram Meta

dianasdrömmar sa...

Jobbar också hemma och håller på och fixar mitt kontor :)kram och trevlig helg/Diana

Browneyedgirl sa...

åhhh ett kontor :) Kanske den drömmen kan bli verklighet i nya huset. Så himla mysigt hos er <3 Stor kram vännen <3

Erikslundsliv sa...

Så skönt att kunna sitta hemma och jobba och dessutom i ditt mysiga kontor! Så trivsamt med de gamla möblerna, inte vill man ha nya fula kontorsmöbler när man kan ha det så charmigt med de äldre. Jättefint!
Ha en trevlig kväll!
Kram, Ann

Days by Johanna sa...

Så fint du har det hemma

Unknown sa...

Men guuuud vilket underbart kontor du har. Jag älskar ju det!
Du har så otroligt vackert hem så jag blir helt avis.
Anslagstavlan gillade jag skarpt, den kommer jag nog att "apa efter" om jag får. Love it!
Ha en fin söndag kära du.

Kramar
Lene

Millas Hälsoblogg sa...

Vilka härliga bilder:)

Anonym sa...

Vilket härligt hemmakontor! Fina gamla saker som betyder något för dej. Det är så det ska vara.
Ha en skön söndag!

MirandaMaräng sa...

Jätte fint kontor du har hemma. . . .härligt att vara omgiven av gamla och ärvda saker. . .!!!
Förstår att du trivs där!
Ja det var en hektisk tid när barna spelade fotboll. . .träning och matcher mest hela tiden. . .!!!
Ha en fortsatt härlig söndag!
Stor Kram

Home2tiny sa...

Men åååå vilket mysigt hemmakontor du har, arbetstimmarna måste flyga iväg när du sitter där... Älskar när man som du har gjort blandar gammalt med nytt, blir som mest personligt då. Tack vännen för dina ord hos mig, de gjorde mig både glad och rörd, önskar att vi bodde närmare varandra, hade varit så kul att få ge dig en kram IRL. Ha nu en härlig start på veckan. Många kramar Tina

Maria - Wikers Liv sa...

Så härligt med kontraster på dina två kontor! Förstår att det är häftigt att jobba på Arlanda, där är det ju verkligen puls! Tänk att du jobbar mindre än två mil bort från mitt hem ;)
Och du... tack snälla söta du för den go´a hälsningen om det där med mina klänningar och att det känns som att du känner mig :) Den värmde så gott och jag blev så glad över den, så jag var tvungen att visa mellantjejen den, när vi hade det där Stockholmsdygnet, och visa mannen min, när vi kom hem. Tack fina, och visst blir det så att det känns som att man känner varandra när man kikar in till varandra så här! :)
Kram på dig och ha en ny fin vecka!
/Maria

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt i ditt hemma kontor. Blir mycket resor för dig förstår jag. Kram Suss

Annes vita rum sa...

Gillar ditt hemmakontor! En salig blandning av gammalt och nytt och ser väldigt trivsamt ut! Ha de gott! kramiz

Blommiga Rutan sa...

Hej Jessica!

Vilken fin bild på din son!
Så trevligt du har det på ditt kontor, mysigt att kunna jobba hemma ibland.
Önskar dig en riktigt skön helg med dina nära och kära

Kramar Anncathrine

Ps. Tack för din kommentar hos mig, blir alltid lika glad för det!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Önskar dig en fin dag !
Kram Pia

Hannis sa...

Så mycket härligt ögongodis!!
Älskar när det finns något nytt att kika på överallt=))

Hoppas att du har det bra och njuter av höstens vackerhet / Kram Hannis

MirandaMaräng sa...

Hejsan Jessica!
Tittar in och önskar dig en fin torsdag & helg!
Saknar dina inlägg!
Kram

Mittgodastefinaste sa...

Tittar in och önskar en fin helg!

Kram Jenny